shibas Startet 29.April.2014 Del på Facebook Startet 29.April.2014 Hei. Jeg har en fasttank på 84 Liter Bensin installert i min skjærgårdsjeep.Den har også tilbakeslagsventil. Lufterøret fra fasttanken kommer ut bak inni kjølen. Motoren er en 115 hk 4 takter Yamaha Hvor mye bensin kan jeg regne med at det kommer ut av lufterøret? Merker at det kommer litt bensin etter hver tur jeg har hatt.Ikke mye,kanskje en 0,2-0,5 dl Er dette mye eller normalt? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 29.April.2014 Del på Facebook Svart 29.April.2014 Ville nok lagt den slangen så den er høyere enn tanken og over rekke (overbord) så du ikke risikerer bensindamp som lett kan medføre til brann/eksplosjon .. Så lenge den ligger i bunnen er det nok litt hevertvirkning i den derfor noe søl som kommer ut ... Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LM 605 Svart 29.April.2014 Del på Facebook Svart 29.April.2014 Har aldri hørt at lufterøret på en fast bensintank kommer ut inne i kjølen??. Må da være totalt feil innstalasjon. Skal vel gå ut på utsiden av skroget ? Sitér dette innlegget Link to post
shibas Svart 29.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2014 Takk for svar.Ja jeg kan nok forlenge den og få den ut over rekka ;) Ja LM 605 det er endel båter som har lufting fra fast tank og langs kjølen med lufting bak i akterrommet. Dårligt,men dette må jeg klare å få fikset :) Men blir det problem med luftinga hvis jeg strekker slange oppunder fenderlista der det er ett luftehull.Da blir det ca en 50-60 cm høydeforskjell i forhold til slik det er nå ? Sitér dette innlegget Link to post
Tampeservice Svart 29.April.2014 Del på Facebook Svart 29.April.2014 Det går helt fint. Pass på at du har jevnt fall mot tanken og svanehals (opp og ned) til gjennomføringen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.