Jump to content

Hvordan få flere tilbud fra leverandører


Jamo

Recommended Posts

Skuffende at ikke flere leverandører ser verdien av å avetere i denne tråden. Sendte en mail til NSSR og tipset om at de burde legge ut "medlemsproduktene" sine her og generellt bli aktive på denne siden (slik som KNBF og Sjøassistanse) men har ikke hørt et pip. :rolleyes:

 

 

Har ellers akkurat snakket med Malfix på telefon og bestillt ny GPS og VHF  :sad:

Topp service der i gården!

Link to post
Share on other sites

Vi er også ganske så overrasket over dette.

Sannsynligvis er de skeptiske fordi det er gratis.... :rolleyes:

 

Og det vil det fortsatt være, vi kommer ikke til å la annonser finansiere driften.

Dette for å sikre vår uavhengighet.

Og spare dere for reklame selvsagt, skulle bare mangle, det er jo dere som skriver innlegg som skaper forumet.

Får vi solgt vimplene vil driftsutgiftene være dekket i lang tid... :sad:

Link to post
Share on other sites

Vedrørene fornøyde leverandører, så har jeg også bestillt en VHF Garmin 725E fra Malfix (er på vei). Da jeg  bor i verdensmetropolen Bergen, så hadde det vært enklere og ikke ye forskjell i pris å ordnet det herfra. Men, Malfix har gode tilbud og jeg støtter de selskapene som kommer opp med gode tilbud på Båtplassen,  så får vi håpe at flere kommer etter.  :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Baat-Guru,

 

Kan du også fortelle litt om hvilken GPS og VHF du kjøpte  -  og kanskje hvorfor akkurat disse?

 

.... denslags "reklame" må jo være kurrant for et selskap som man er fornøyd med....

 

mvh

Poseidon

 

Gjerne det!

Det ble en Garmin GPS 76. Skal ha en enkel og grei GPS til bruk i tekstilcruiseren, som backup i Viknesen samt som allround GPS på fjellet. Hadde egentlig sett meg ut GPS 72 men så viste det seg at jeg fikk med datakabel samt diverse på 76 så jeg gikk opp et hakk.  Min gamle E-Trex Legend er solgt. Synes ikke den var så godt egnet i båt.

Når det gjelder GPS sverger jeg til Garmin siden det er dette jeg er vokst opp med når det gjelder GPS.

 

Hva VHF gjelder ble det Garmin 725 bærbar. Denne til bruk som bærbar GPS tilknyttet konsesjonen på Viknes GPSen, men den vil nok også være med til nødbruk i Columbien. Blir kanskje litt lytting hjemmefra på den lokale båttrafikken også. Kjøpte med overgang for ekstern antenne. Vet egentlig ikke hvorfor det ble Garmin VHF. Vurderte også Navico og Simrad men jeg synes tilbudet på Garmin virket meget bra. Fikk også med ekstra batteripakke.

 

Har riktignok akkurat bestillt men det virker som om Malfix har god service og god kunnskap om produktene!

Link to post
Share on other sites

Garmin 76 er helt sikkert et godt valg!

 

Jeg kjøpte en av samme sorten til en av mine sønner for et par år siden  -  han er kjempebegeistret og har lagt ganske meget tid inn i å bli ordentlig kjent med alle mulighetene. Og jo mer han lærer om den, jo mer begeistret blir han!

 

Når det gjelder VHF'en så har jeg ingen erfaring med den som du nevner, men jeg har hørt diverse fin omtale av den. Men var det ikke den som hadde en feilprogrammering på L2...? Jeg er langt fra sikker, men uansett så er det nok rettet opp på de nyere modellene.

 

Selv kjøpte jeg en Navico for noen år siden, virkelig robust og ordentlig sak på alle måter, men batteriet imponerer ikke... :-((

 

Tenk om batterileverandørene til VHF måtte konkurrere like hardt som leverandørene til mobiltelefonindustrien  -  da hadde det blitt sus i serken!

 

Lykke til med utstyret!

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Skuffende at ikke flere leverandører ser verdien av å avetere i denne tråden. Sendte en mail til NSSR og tipset om at de burde legge ut "medlemsproduktene" sine her og generellt bli aktive på denne siden (slik som KNBF og Sjøassistanse) men har ikke hørt et pip. :headbang:

 

 

Har ellers akkurat snakket med Malfix på telefon og bestillt ny GPS og VHF  :wink:

Topp service der i gården!

Alle er velkomne her på baatplassen.no, og jeg tror ikke det er noen som ville skrike om snikreklame fordi om en eller annen anbefalte sitt produkt eller sine tjenester på en saklig måte  i ny og ne. :wink: Det å komme i dialog med seriøse leverandører og proffe båtfolk er noe vi ønsker å få til mer av, og vi er fleksible med å kunne tilby løsninger, men det krever også at de det gjelder viser en viss interesse  :wink:

 

Vi har vært så heldige å få med både KNBF og Sjøassistanse her som aktive medlemmer, men jeg synes det er trist at NSSR / Kystpatrulien glimrer med sitt fravær.

NB!

 

Det er også en viss person som etter eget utsagn skal holde til ved en rundkjøring i Asker, som er svært kunnskapsrik og som det hadde vært hyggelig å hatt med på laget men ...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...