Jump to content

Bytte fenderlist, trenger råd


yevensen

Recommended Posts

Sikkert litt upopulært å nevne dette her... men de har en fin liten gjennomgang på dette her på http://maritimstart.com/fenderlist.shtml

 

Vet ikke hva maritimstart har gjort folk her på baatplassen, men det virker som om de er bitre konkurrenter...

Nei vi er ikke bitre konkurrenter, og det er selvfølgelig helt ok å legge ut linker til maritim start eller andre steder man kan få tips om ting det spørres om. Vi oppfatter ikke andre nettsider som konkurrenter i og med at baatplassen drives på ikke kommersiell basis.

Link to post
Share on other sites

Sikkert litt upopulært å nevne dette her... men de har en fin liten gjennomgang på dette her på http://maritimstart.com/fenderlist.shtml

 

Vet ikke hva maritimstart har gjort folk her på baatplassen, men det virker som om de er bitre konkurrenter...

<{POST_SNAPBACK}>

 

Bitre konkurrenter er nok feil, men mer riktig er at administrasjonene ikke kom overens :discuss: .

Et viktig moment i denne forbindelse er at admin her på baatplassen jevn og trutt i ulike innlegg sjikanerer Martimstart eller enkeltpersoner i vår admin - Dette har nå pågått i over 1 år.

Noe jeg kan bekrefte IKKE har eller blir gjort på Maritimstart . . .

Det er i hvertfall noen som holder konflikten ved like blandt annet ved å misbruke vår logo: "Ikke" Anbefalt av Maritimstart - Eller hva sier du Lasse !?! Samtidig "gråtes" det over at link ikke blir oppført :rolleyes:

 

Karsten / DG

Redigert av karsten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Har skiftet fenderlist på en 16 fot båt jeg hadde. Snakket med de som lager Bever. De hadde noen tips:

 

Det jeg gjorde var og varme opp vann i en stor krabbekoker. La fenderlista i denne til den blei lett og jobbe med. Festet så lista i den ene enden av båten. Så med hjelp av en kompis monterte vi lista rundt båten. Strekk lista med ca 20% av lengden. Husk hansker, da lista er meget varm når du tar den opp av kjelen. Få hjelp av en fordi det er en fordel at det går litt raskt. Lista blir fort stiv og vanskelig og jobbe med.

 

Kjøpte fenderlista av Bever marine til en brøkdel av hva den kostet på en marina. Husk bare og sjekk profilen du trenger. Min var ikke helt lik, men nesten. Fungerte bra.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...