Zitt Startet 2.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2014 Dette er noe av det verste jeg har sett av jævelskap! Stakkars mann! http://www.nordlys.no/nyheter/article7330701.ece Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 2.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2014 Hva er det med folk??? Dette er virkelig en slem handling! 5 bordganger må skiftes, og sannsynligheten for kondemnering blir vel stor. Jaggu godt man ikke tar slike i handlingen. (Sikkert ikke politisk korrekt å antyde direkte straff, men her hadde det kokt over) Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
MaSa Svart 2.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2014 Dette kan like gjerne være ramp i 10-13 års alder til voksne fulle mannfolk! Men hva som får folk til å gjøre slikt er rett og slett uforståelig.!! Som nevnt pinadø godt man ikke fersker dem!! Lite sannsynlig at de rette blir tatt da saken sikkert er henlagt til mandag alikevel! Men satse på at egen etterforskning kan føre frem eller at rette folk melder seg ! Skammelig ! Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Fru Jacobsen Svart 2.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2014 Kan jo være hevn for et eller annet.. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Teerex Svart 2.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2014 Hvis det er kun hærverk så hadde en straff ifølge koranen vært på sin plass her. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Dinamo Svart 2.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2014 Eg er glad for at eg ikkje veit kven som er skuldig i dette. DET kunne so lett ha ført til - kva er det dei kaller det - legemsbeskadigelse med døden til følge. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 2.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2014 Husk på.. kjære venner. Det kan være barn dette. Å det løser ingen problemer å slå dem i hjel. Det som har skjedd er utrolig kjedelig for en stolt snekke eier. Det er det ingen tvil om..men vold bør vi vel ikke diskutere på et båtforum der vi ønsker å hjelpe hverandre??? Å hvertfall ikke mot det som kan være barnestreker. Jeg forsvarer selvfølgelig ikke det som er gjort. Langt i fra. Men.. å komme med voldstrusler her inne...det gjør bare vondt.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Teerex Svart 2.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2014 Kan vel knapt kalles barn om de går løs på båter på denne måten.. men men. Men i slike tilfeller nytter det ikke å vende det andre kinn til. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
valvolainen Svart 2.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2014 Pur ondskap. Fy søren. Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 2.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2014 Nei, dette var bare trist....... Sitér dette innlegget Link to post
Alfonzo Svart 2.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2014 Rein idioti ja. Men at det er barn inn i bilde har jeg litt vanskelig for å tro. Barn i mine øyne er under 10 år. Dette ser jo ut for at er gjort med en eller annen form for elektrisk/bensindrevet sag,så da vil jeg tro det er noen som er litt eldre en "barn" som har utført dette. Men man vet jo aldri. kan jo være mange grunner til dette,men å spekulere i d blir vel litt for dumt. Uansett trasig for eigeren av båten.. Sitér dette innlegget Link to post
Tullekopp1 Svart 2.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2014 Bor det mange kyndige forummedlemmer i nærheten ? Det hadde vert stas å lese at båtforumets medlemmer hjalp den stakkers familien. 3-4 stk og en langhelg så hadde vel skaden blitt reparet. Bor selv for langt vekke til en slik dugnad. Sitér dette innlegget Link to post
Muren Motorsport Svart 2.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2014 Bytte 6 bord er da ikke gjort i en fei.. Har det blitt brukt stikksag som nevnt.. så er det hvertfall ikke småfolk det er snakk om.. Litt makking med stikksaga på pendel for å komme igjennom skutsida.. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 2.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2014 Unnskyld ordbruken, men dette er rett og slett for jævlig Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Zitt Svart 2.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2014 Bor det mange kyndige forummedlemmer i nærheten ? Det hadde vert stas å lese at båtforumets medlemmer hjalp den stakkers familien. 3-4 stk og en langhelg så hadde vel skaden blitt reparet. Bor selv for langt vekke til en slik dugnad. Jeg stiller meg bak den gode ideen din! Det er sikkert brukbare krefter i lokalsamfunnet som jeg håper stiller opp med innsats. Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 2.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2014 Dette var ille! Og her lukter det hevn. Ingen gjør vel noe slikt for moro skyld? Eieren burde ha en peiling på hvem som kan være i stand til dette. Skulle gjerne hjulpet denne mannen. Hva sier trebåtfolket? Er det mulig å ta en midlertidig reparasjon for å redde sesongen, og så skifte bordene til vinteren? Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 3.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2014 (redigert) Trist å lese. Ser ikke ut til at de har truffet noen spant. Så for å redde båtsesongen så går det vel å varme to tykke stålplater som ikke flekser. Så bøye den etter buen i skroget med 10cm overlapp på hullet. Bruke noen tuber tec7/etc. for tetting. Og skru platene mot hverandre fra hver side? Ikke pent, men holdbart og tett vil det bli. Så kan en heller ta bytte av bord til vinteren. Redigert 3.Mai.2014 av Jan E. (see edit history) Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
LM 9725 Svart 3.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2014 Fylle hullet med divinycell eller dets like, og så legge glassfiber og epoxy på hver side? Er vel ikke så stort hull at det vil ødelegge bevegelsen i skroget? Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 3.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2014 Ja skaden kan heldigvis midlertidig repareres slik at han kan bruke båten.Spørsmålet er vel om han vil selv. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
valvolainen Svart 3.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2014 bly/kobberplater er lette og forme. Kanskje det gå å 'lime/snekre' den avsagde biten inn igjen, og så dekke til på utsiden med en kobberplate. Tett blir det, desverre blir det ikke så pent, hverken fra innsiden eller utsiden, og jeg er usikker på hva dette kan gjøre med stivheten i skroget. Heldigvis ser det ikke til at spantene er berørt. Men det skulle gå å komme seg gjenom sesongen. Blir med på kronerulling på ordentlig fiks hvis vi kommer så langt. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 3.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2014 Har noe vanskelig for å tro at en slik sak ikke har to sider. Kan være tilfeldig herværk, men jeg tror ikke helt på det. Hadde ventet med å tromme i sammen til dugnad til saken var bedre belyst. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 3.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2014 Tror ikke dette er tilfeldig hærverk. Hva slags redskap er brukt? Tviler på at dette er gjort med en vanlig stikksag. Håper politet bruker litt resurser på dette og finner de skyldige. Dette er et lite sted så med litt innsats burde det være mulig å finne ut noe. Noen form for midlertidig reparasjon har jeg ingen tro på. Her må det byttes bordganger Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 3.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2014 (redigert) Jeg skjønner ikke hvorfor det ofte i slike saker som dette skal antydes årsaksforhold som nødvendigvis ikke har hold i virkeligheten. Dette er hva mannen selv sier; Han er overbevist om at det er ramp i bygda som står bak. - Ja, det er jeg ikke i tvil om. Dette er bare faenskap. Det lå verktøy der til et par tusen kroner. Det er ikke rørt. - Jeg er rystet og forstår ingenting, sier den driftige pensjonisten. Dette er godt nok for meg. Om det er hevn for noe eller om det er forsikringssvindel i slike tilfeller, har jeg ikke tenkt å bry hodet mitt med. Mannen skjønner ingenting og det gjør ikke jeg heller, og har heller ikke tenkt å konstruere/insinuere noen årsak. Redigert 3.Mai.2014 av Wiking26AC (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 3.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2014 (redigert) Vel, det er ikke godt nok for meg. Å finne frem bajonettsag, bor og annet verktøy som måtte trenges for å lage et slikt hull, og så kun skade denne ene båten på den måten, samtidig som man lar alt av verdier ligge igjen, tyder på at det ikke er tilfeldig hærverk det er snakk om. At det er utført av "ramp i bygda", er nok mye mulig, men dette er såpass spesifikt og planlagt at det ligger nok noe mer bak. Jeg tviler på at et par ungdommer har hatt så mye arbeid med å skade nettopp denne båten fordi de ikke hadde noe bedre å gjøre. At mannen er uvitende er vel klart, nå sier ikke jeg at han vet hvorfor båten er skadet, men hadde han vist det er det vel ikke sikkert det hadde det vært særlig smart å opplyse om det i pressen ? Redigert 3.Mai.2014 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 3.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2014 Å finne frem bajonettsag, bor og annet verktøy som måtte trenges for å lage et slikt hull, og så kun skade denne ene båten på den måten, samtidig som man lar alt av verdier ligge igjen, tyder på at det ikke er tilfeldig hærverk det er snakk om. Det kan jo være båteieren har blitt et tilfeldig valgt offer? Skal ikke påstå noe verken den ene eller den andre veien, men slikt har jo skjedd før dessverre. Ei i familien parkerte bilen sin på en parkeringsplass i et byggefelt i Sandnes for en tid tilbake. Hun var i området for første gang og har ikke mer tilknytning til byggefeltet enn at hun var innom på besøk hos noen venner. Da hun kom ut på kvelden og skulle kjøre hjem var panseret på bilen hennes skrablet opp så til de grader. Bilene som sto på siden var uberørt. Hadde vært en ting hvis bilen hennes var et VAG-produkt eller av koreansk merke som begynner på H, da hadde det vært mer forståelig, men bilen er bare en 15 år gammel Mondeo. Så enten har vandalene hatt et veldig vondt øye til Ford eller så har de bare plukket seg ut et tilfedlig offer. Dessverre kan rotløs ungdom være en utfordring, uten at det nødvendigvis var så mye bedre før.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.