Jump to content

Vandaler skar stort hull i tresenekke klar for sjøsetting

Zitt

Recommended Posts

Dette kan like gjerne være ramp i 10-13 års alder til voksne fulle mannfolk!

Men hva som får folk til å gjøre slikt er rett og slett uforståelig.!!

Som nevnt pinadø godt man ikke fersker dem!!

Lite sannsynlig at de rette blir tatt da saken sikkert er henlagt til mandag alikevel!

Men satse på at egen etterforskning kan føre frem eller at rette folk melder seg !

Skammelig !

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Hvis det er kun hærverk så hadde en straff ifølge koranen vært på sin plass her.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Husk på.. kjære venner. Det kan være barn dette. Å det løser ingen problemer å slå dem i hjel.

Det som har skjedd er utrolig kjedelig for en stolt snekke eier. Det er det ingen tvil om..men vold bør vi vel ikke diskutere på et båtforum der vi ønsker å hjelpe hverandre??? Å hvertfall ikke mot det som kan være barnestreker. Jeg forsvarer selvfølgelig ikke det som er gjort. Langt i fra. Men.. å komme med voldstrusler her inne...det gjør bare vondt..

Endelig ble det Bobåt

Kan vel knapt kalles barn om de går løs på båter på denne måten.. men men.

Men i slike tilfeller nytter det ikke å vende det andre kinn til.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Rein idioti ja. Men at det er barn inn i bilde har jeg litt vanskelig for å tro. Barn i mine øyne er under 10 år. Dette ser jo ut for at er gjort med en eller annen form for elektrisk/bensindrevet sag,så da vil jeg tro det er noen som er litt eldre en "barn" som har utført dette. Men man vet jo aldri. kan jo være mange grunner til dette,men å spekulere i d blir vel litt for dumt. Uansett trasig for eigeren av båten..

Bor det mange kyndige forummedlemmer i nærheten ? Det hadde vert stas å lese at båtforumets medlemmer hjalp den stakkers familien. 3-4 stk og en langhelg så hadde vel skaden blitt reparet. Bor selv for langt vekke til en slik dugnad.

Jeg stiller meg bak den gode ideen din! Det er sikkert brukbare krefter i lokalsamfunnet som jeg håper stiller opp med innsats.

Trist å lese.

Ser ikke ut til at de har truffet noen spant. Så for å redde båtsesongen så går det vel å varme to tykke stålplater som ikke flekser. Så bøye den etter buen i skroget med 10cm overlapp på hullet. Bruke noen tuber tec7/etc. for tetting. Og skru platene mot hverandre fra hver side? Ikke pent, men holdbart og tett vil det bli. Så kan en heller ta bytte av bord til vinteren.

Redigert av Jan E. (see edit history)

Jara Wynja

bly/kobberplater er lette og forme.

Kanskje det gå å 'lime/snekre' den avsagde biten inn igjen, og så dekke til på utsiden med en kobberplate.

Tett blir det, desverre blir det ikke så pent, hverken fra innsiden eller utsiden, og jeg er usikker på hva dette kan gjøre med stivheten i skroget. Heldigvis ser det ikke til at spantene er berørt. Men det skulle gå å komme seg gjenom sesongen. Blir med på kronerulling på ordentlig fiks hvis vi kommer så langt.

bilde

Tror ikke dette er tilfeldig hærverk.

Hva slags redskap er brukt? Tviler på at dette er gjort med en vanlig stikksag.

Håper politet bruker litt resurser på dette og finner de skyldige. Dette er et lite sted så med litt innsats burde det være mulig å finne ut noe.

Noen form for midlertidig reparasjon har jeg ingen tro på. Her må det byttes bordganger

Jeg skjønner ikke hvorfor det ofte i slike saker som dette skal antydes årsaksforhold som nødvendigvis ikke har hold i virkeligheten.

Dette er hva mannen selv sier;

Han er overbevist om at det er ramp i bygda som står bak.

- Ja, det er jeg ikke i tvil om. Dette er bare faenskap. Det lå verktøy der til et par tusen kroner. Det er ikke rørt.

- Jeg er rystet og forstår ingenting, sier den driftige pensjonisten.

Dette er godt nok for meg. Om det er hevn for noe eller om det er forsikringssvindel i slike tilfeller, har jeg ikke tenkt å bry hodet mitt med.

Mannen skjønner ingenting og det gjør ikke jeg heller, og har heller ikke tenkt å konstruere/insinuere noen årsak.

Redigert av Wiking26AC (see edit history)

Vel, det er ikke godt nok for meg.

Å finne frem bajonettsag, bor og annet verktøy som måtte trenges for å lage et slikt hull, og så kun skade denne ene båten på den måten, samtidig som man lar alt av verdier ligge igjen, tyder på at det ikke er tilfeldig hærverk det er snakk om.

At det er utført av "ramp i bygda", er nok mye mulig, men dette er såpass spesifikt og planlagt at det ligger nok noe mer bak.

Jeg tviler på at et par ungdommer har hatt så mye arbeid med å skade nettopp denne båten fordi de ikke hadde noe bedre å gjøre.

At mannen er uvitende er vel klart, nå sier ikke jeg at han vet hvorfor båten er skadet, men hadde han vist det er det vel ikke sikkert det hadde det vært særlig smart å opplyse om det i pressen ?

Redigert av adeneo (see edit history)

Å finne frem bajonettsag, bor og annet verktøy som måtte trenges for å lage et slikt hull, og så kun skade denne ene båten på den måten, samtidig som man lar alt av verdier ligge igjen, tyder på at det ikke er tilfeldig hærverk det er snakk om.

Det kan jo være båteieren har blitt et tilfeldig valgt offer? Skal ikke påstå noe verken den ene eller den andre veien, men slikt har jo skjedd før dessverre.

Ei i familien parkerte bilen sin på en parkeringsplass i et byggefelt i Sandnes for en tid tilbake. Hun var i området for første gang og har ikke mer tilknytning til byggefeltet enn at hun var innom på besøk hos noen venner. Da hun kom ut på kvelden og skulle kjøre hjem var panseret på bilen hennes skrablet opp så til de grader. Bilene som sto på siden var uberørt. Hadde vært en ting hvis bilen hennes var et VAG-produkt eller av koreansk merke som begynner på H, da hadde det vært mer forståelig, men bilen er bare en 15 år gammel Mondeo. Så enten har vandalene hatt et veldig vondt øye til Ford eller så har de bare plukket seg ut et tilfedlig offer.

Dessverre kan rotløs ungdom være en utfordring, uten at det nødvendigvis var så mye bedre før..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...