bugs bunny Startet 6.April.2005 Link til dette innlegget Startet 6.April.2005 hei folkens Er det noen som har koblet defrosteranlegg eller varmtvannstank til en ford saab 180 hk?det jeg lurer på er som følger,hvor i kjølesløyfen har dere koblet dette utstyret.jeg ser på Ingar sin hjemmeside hvordan prinsippet er men jeg lurte på hvilke slanger det er på denne spesifikke maskinen. bjørn Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 6.April.2005 Link til dette innlegget Svart 6.April.2005 Jeg har begge deler på min maskin. Nå er det en 150 hk, men den har den store varmeveksleren i forkant av motoren. Vannet er hentet ut fra en kran som er byttet ut med en plugg som satt like ved termostaten. Dette går som bypass. Videre er slangen ført inn på varmtvannsbeholderen, og ut til defrosteren. Fra defrosteren hadde jeg først en slange til en kran som var montert langt nede på midten av motorblokkens venstre side. Her satt det opprinnelig også en plugg, men den ble byttet med en passende kuleventil. Etter en omfattende ombygging av kjølingen på motoren, ble returen fra defrosteren flyttet til en nippel som ble laget på en slangesløyfe på varmeveksleren. Jeg fjernet en god del kjølerør som gikk rundt motoren, slik at det gikk an å komme til rundt den. Med alle rørene og slangene som var der opprinnelig, var det nesten umulig å komme til for å peile oljen til og med. Grunnen til at returen ble flyttet var at jeg synes det sirkulerte veldig dårlig gjennom sløyfen. Etter ombyggingen fikk jeg mye raskere varmtvann, samtidig som kjølingen på motoren virket som før. Det er litt vanskelig å forklare hva jeg har gjort, og jeg har ingen bilder av det heller. Men det vanligste er nok å gjøre som jeg hadde det opprinnelig tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
bugs bunny Svart 7.April.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2005 takker og bukker bjørn Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 11.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2006 Har fått beskjed at returen på defrosteren skal inn på vannpumpa i den pluggen som ligger halvt skjult bak reima på bilde. Er det noen som har peiling på hva slags gjenger Ford har brukt her, hadde pluggen med til TESS, de klarte ikke å finne ut av det Ps. Ford 2726 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.