Jump to content

Gummibåt på båtplassen når det regner

kjetillunde

Recommended Posts

Svart (redigert)

Jeg kan øse men lurer på om den kan synke sammen med motoren dersom det går for lang tid før jeg øser?

Her er et bilde av akterspeilet på en annen gummibåt, ikke samme ordning men hullet er plassert på samme sted: skal hullet være åpent eller stengt når den ligger stille i regnvær?

bilde

Redigert av kjetillunde (see edit history)

Netopp derfor blir det selv lensende. En gummibåt synker ikke om den blir full i vann med propp i, selv med pågenger på... Garanterer ikke at motoren ikke får vannintrenging... Har du pluggen ute vil trykket inne i båten av vannmengden presse vannet ut ventilen, men det vil være vann i båten...

Når det er snakk om noe er selvlensende antar jeg at det er det som menes. Helt enig i at dette går bra (ikke synker), men det var vel ikke det som var spørsmålet. Selvlensende betyr at alt vannet som regner ned renner ut av båten, og det gjør det ikke.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Selvlensende betyr at alt vannet som regner ned renner ut av båten, og det gjør det ikke.

I min båt ligger det godt med vann når hullet står åpent, men at vann kan sige ut hindrer motoren i å komme for lavt, uansett hvor mye det regner. Så forsåvidt enig der, å kalle løsningen selvlensende blir feil, men man kan reise fra båten uten å bekymre seg for mye nedbør.

Når det er snakk om noe er selvlensende antar jeg at det er det som menes. Helt enig i at dette går bra (ikke synker), men det var vel ikke det som var spørsmålet. Selvlensende betyr at alt vannet som regner ned renner ut av båten, og det gjør det ikke.

Spørsmålet var om den vil fungere som selvlensende, og ja det gjør den..

Spørsmålet var om den vil fungere som selvlensende, og ja det gjør den..

Bare pass på at det ikke samler seg løv eller annet nedfall i båten, det kan tette ventilen. Jeg ligger i nærheten av trær (or) som slipper fra seg noe greier om våren og løv om høsten, spesielt ved mye vind, og dette har tettet ventilen en gang i mellom.

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...