Jump to content

Totalrenovering selco/rana-fjord 16star

Alexo

Recommended Posts

Takk du! Alt som blir gjort skal dokumenteres :smiley: Er en del jobb igjenn med skroget, men jeg ser fram til å begynne med innredning. Jeg tenker et mørkerødt skrog, svart bunnsmorning/fenderlist og hvitt overbygg. Noen som har tanker om dette? Vurderer og sprøyte overbygget, men skroget skal topcoates,våtpusses og poleres :smiley:

• 2 uker senere...

NB; NB;

Oppdatering : Nå kommer teksten til bildet først. Er ikke så erfaren med forum og posting av bilder, men jeg ser de fleste her inne gjør det. Er også mye lettere å holde styr på hva man ser og hva man leser :)

Så først et lite "off topic" bilde. Fikk inn disse to på jobb her om dagen. Måtte bare ta et bilde av de i solen :thumbsup:

Azimut 42 , Fireline 42
bilde

• 4 uker senere...

Kommer med en oppdatering.

Fant mye hull under stiverne. Så er glad jeg valgte å fjerne dem :)
bilde

Ellers ble alt slipt ned og sparklet igjenn.
bilde

Så ble det støpt 3 lag over.
bilde

Overbygget satt på sånn at skroget skulle holde seg på rett plass.
bilde

Stiverne punktet fast.
bilde

Klar til støyping
bilde

Båten er i plan igjenn? Trenger flaps!
bilde

skroget topcoatet får å finne sår og ujevnheter.
bilde

Pusset ned igjenn.
bilde

Klar til lakking.
bilde

Ferdig lakket med Hardtop xp. Ikke helt 100% fornøyd med resultate! Var litt får gjerrig med lakken på førstestrøket. Men men.
bilde

Litt våtpussing med 1000 papir og rubbing så ble jeg 100% fornøyd :D
bilde

Ja og alle stiverne er støpet på plass.
bilde

det blir nok passe vekt bakpå hekken med ca 100-110 kg. Vil tro Yamaha sin F70 hadde funka bra også

En kjenning hadde en sånn båt med yamaha 80 2T på , sa den gjorde 38 knop

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...