cosmo Startet 4.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 4.Mai.2014 Jeg er nå uten båt og har funnet tre kandidater til en romslig turbåt. For å få de fleste kriteriene oppfylt, må jeg på akkord med meg selv når det gjelder hekkaggregat. Mange fordeler med dette kontra aksling, men også større fallgruber økonomisk føler jeg. Det er barracudaen som virker mest romslig av disse. Riviera er finest i linjene. Flem er traust. Har satt meg en grense på 900 000kr. Noen barracudaer er rimelige, fine, men har D-tronic 300 innstallert. Blir automatisk utelukket av den grunn. Kad 44 prøver jeg også å styre unna og ønsker å finne en båt med kad 300 eller d6. Har noen vært borti at drevet blir for svakt for båten og havarerer av den grunn? Sjøegenskaper? Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 4.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2014 Velger du en tung båt med en motor og drev, må du sjekke at drevet er ment for såpass tung belastning og antall hk. Ofte ser man annonser for båter på 5-6 tonn og tyngre med ett drev der det står at båten har fått nytt drev... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
cosmo Svart 4.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2014 Rart om barracuda skulle bygge en båt ødelegger drevene. Har ikke sett slike båter med dobbel installasjon. Virker veldig lettdrevet. Sitér dette innlegget Link to post
Kennethdelbekk Svart 22.August Link til dette innlegget Svart 22.August Hei. tar opp igjen en gammel tråd her. Driver å titter rundt etter skute og har havnet på disse alternativene: Barracuda 1125 : https://www.finn.no/mobility/item/419194540 Kad300 med DPG og 1300 timer Rivierra 925: https://www.finn.no/mobility/item/414486592 Kad300 med DPG usikker på timer her. Sun33: https://www.finn.no/mobility/item/407513086 Mercruiser 4.2D med nytt Bravo2X Hvem ville du valgt og hvorfor? Alle har sine styrker og svakheter. Jeg er selv mest komfortabel med Volvo, det kan jeg mekke selv. Mercruiser har jeg vært lite borti. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 22.August Link til dette innlegget Svart 22.August Barracuda hadde nok jeg valgt. Jeg synes de har litt kjedeligere linjer, men praktisk. Riviera virker smal inni, men den har flotte linjer. Sun33 hadde jeg styrt unna pga den motoren. Her er den enten VP eller Yanmar som gjelder. Dette er naturligvis subjektivt 😉 Men den så velutstyrt ut og godt holdt. Men spørs jo hva kriteriet ditt er. Feks antall faste sengeplasser? Sitér dette innlegget Link to post
Kennethdelbekk Svart 23.August Link til dette innlegget Svart 23.August ja, enig i dine refleksjoner her, vi er bare 3 pers, snart bare meg og madammen. så trenger vel egentlig ikke så stort. Var å så på Barracudaen og Rivieraen idag. Flott båt barracudaen, men akkurat dette eksemplaret ga ikke god følelsen. Bra på teknisk og oppgradert, men noe dårlig vedlikeholdt ellers rundt om. Var noe småtteri her og der som må fikses, det må man jo regne med. Riviera hadde en annen bedre følelse. litt mindre, men virker til å være stor nok. Vi er i tenkeboksen.. Sun med Merc er nok avskrevet fra lista selv om den har nytt drev. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.