Jump to content

Bunnstoff på Terhi Micro Fun

kjetillunde

Recommended Posts

Jeg har en tehri 6020 - tror det er det samme type plast. Lest I manualen at primer og hardt bunnstoff skal brukes. Er båtene I sjøvann er det anbefalt! Utført jobben i år - tar litt tid med sanding, 2 strøk primer og 2 strøk bunnstoff men håpentligvis blir det mye mindre arbeid neste år.

Avstand fra fender line til bunstoffs line kan og finnes I manualen (tiljengelig online).

Like all the best things - I'm from Wales

Jeg har en tehri 6020 - tror det er det samme type plast. Lest I manualen at primer og hardt bunnstoff skal brukes. Er båtene I sjøvann er det anbefalt! Utført jobben i år - tar litt tid med sanding, 2 strøk primer og 2 strøk bunnstoff men håpentligvis blir det mye mindre arbeid neste år.

Avstand fra fender line til bunstoffs line kan og finnes I manualen (tiljengelig online).

Hvor finner jeg manualen? Mente du denne? Der står det bare jeg kan bruke "anti-fouling paint"?

Regner med at det er samme plast som Steady og River? Sjekk ut denne: https://baatplassen.no/i/topic/88666-stoffing-av-pioner-eller-steady-polyethylenbaater/

Det er vel ikke samme plast. Terhi er laget av ABS-plast...

Hvor finner jeg manualen? Mente du denne? Der står det bare jeg kan bruke "anti-fouling paint"?

Se på 4.4. "All light coloured hard types of paint". Etter min mening dette betyr hardt bunnstoff ( jeg kan blir feil) - jeg har brukt hardt bunnstoff på min 6020. Da jeg kjøpte Han som solgt brukt båtene kun på fersk vann. Jeg bruker båt på sjøen I ryfylke. Til og med etter høytrykkspyling er det fortsatt mye groing på skrogen der for beste the meg for anti fouling.

Husk å bruke 80 sandpapir og da litt rødsprit til å rengjøre før første strøk med primer.

Lykke til :)

Det er vel ikke samme plast. Terhi er laget av ABS-plast...

Like all the best things - I'm from Wales

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...