kjetillunde Startet 4.Mai.2014 Del på Facebook Startet 4.Mai.2014 Terhi Micro Fun er laget av ABS plast. Trenger den bunnstoff? Evt hvaslags? Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 5.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Noen som vet noe? Sitér dette innlegget Link to post
Clueless Svart 5.Mai.2014 Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Jeg har en tehri 6020 - tror det er det samme type plast. Lest I manualen at primer og hardt bunnstoff skal brukes. Er båtene I sjøvann er det anbefalt! Utført jobben i år - tar litt tid med sanding, 2 strøk primer og 2 strøk bunnstoff men håpentligvis blir det mye mindre arbeid neste år. Avstand fra fender line til bunstoffs line kan og finnes I manualen (tiljengelig online). Sitér dette innlegget Like all the best things - I'm from Wales Link to post
hawthorne Svart 5.Mai.2014 Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Regner med at det er samme plast som Steady og River? Sjekk ut denne: https://baatplassen.no/i/topic/88666-stoffing-av-pioner-eller-steady-polyethylenbaater/ Sitér dette innlegget Link to post
steelcontax Svart 5.Mai.2014 Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Tips fra importøren; http://www.westsystem.no/a/178 Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 5.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Jeg har en tehri 6020 - tror det er det samme type plast. Lest I manualen at primer og hardt bunnstoff skal brukes. Er båtene I sjøvann er det anbefalt! Utført jobben i år - tar litt tid med sanding, 2 strøk primer og 2 strøk bunnstoff men håpentligvis blir det mye mindre arbeid neste år. Avstand fra fender line til bunstoffs line kan og finnes I manualen (tiljengelig online). Hvor finner jeg manualen? Mente du denne? Der står det bare jeg kan bruke "anti-fouling paint"? Regner med at det er samme plast som Steady og River? Sjekk ut denne: https://baatplassen.no/i/topic/88666-stoffing-av-pioner-eller-steady-polyethylenbaater/ Det er vel ikke samme plast. Terhi er laget av ABS-plast... Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 5.Mai.2014 Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Spiller nok ingen rolle hvilken type plast det er. Prinsippet med forbehandlingen er å få stoffingen til å sitte. Og det sitter som f... på vår Steady. Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 5.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Ok. Går det fint å ha en terhi i sjøen uten bunnstoff? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 5.Mai.2014 Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Hvis du med "i sjøen" mener liggende i brakk- eller saltvann gjennom hele sesongen (ikke på land mellom hver tur) ville jeg behandlet den under. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
kjetillunde Svart 6.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2014 Ja, jeg mener i saltvanns sjøen. Hva skjer dersom jeg ikke bunnsmører en terhi? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 6.Mai.2014 Del på Facebook Svart 6.Mai.2014 Avhengig av forholdene der båten ligger risikerer du kraftig groe under båten, og det reduserer farten. Båten går tregere opp i plan og får lavere toppfart. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Clueless Svart 6.Mai.2014 Del på Facebook Svart 6.Mai.2014 Hvor finner jeg manualen? Mente du denne? Der står det bare jeg kan bruke "anti-fouling paint"? Se på 4.4. "All light coloured hard types of paint". Etter min mening dette betyr hardt bunnstoff ( jeg kan blir feil) - jeg har brukt hardt bunnstoff på min 6020. Da jeg kjøpte Han som solgt brukt båtene kun på fersk vann. Jeg bruker båt på sjøen I ryfylke. Til og med etter høytrykkspyling er det fortsatt mye groing på skrogen der for beste the meg for anti fouling. Husk å bruke 80 sandpapir og da litt rødsprit til å rengjøre før første strøk med primer. Lykke til :) Det er vel ikke samme plast. Terhi er laget av ABS-plast... Sitér dette innlegget Like all the best things - I'm from Wales Link to post
Clueless Svart 6.Mai.2014 Del på Facebook Svart 6.Mai.2014 Kjetil - beklager mix-up med sitat oppover, og autocorrect på ipaden. Tror du vet hva jeg prøve å si. :) Sitér dette innlegget Like all the best things - I'm from Wales Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.