Jump to content

Noen som har erfaring med kuleventiler fra Seasea?

Orozco

Recommended Posts

Det er mange forskjellige kuleventiler som selges. På sidene til Seasea er de meget tilbakeholdene med info og det står at de er rustfrie. Jeg skal bytte ventiler for kjølevannet på begge motorene og ønsker ikke å bytte til noe som varer i 1 år! Gjennomføringene er av messing, kan jeg velge hva jeg vil eller kan jeg kun bruke messingventiler?

Jeg vet at det er flere tråder om dette her, men har ikke funnet noen som er "up to date".

Litt usikker på hva du mener med "up to date", men jeg startet en tråd om dette emnet for et par år siden. Tviler på at innholdet som ble diskutert der er utdatert. https://baatplassen.no/i/topic/97660-materialkvalitet-i-skroggjennomfoeringer-og-annet-av-metall-i-baaten/

Hvis du skal ha rustfrie kuleventiler er det et poeng at kula også er rustfri. De billige rustfrie kuleventilene har som regel forkrommet messingkule, det vil du ikke ha.

Ellers stusser jeg litt på konklusjonen din om å bytte gjennomføringene fordi ventilene sitter fast. Hvis du leser litt i tråden jeg linket til ser du hvordan du kan sjekke om gjennomføringene er tæret.

Litt usikker på hva du mener med "up to date", men jeg startet en tråd om dette emnet for et par år siden. Tviler på at innholdet som ble diskutert der er utdatert. https://baatplassen.no/i/topic/97660-materialkvalitet-i-skroggjennomfoeringer-og-annet-av-metall-i-baaten/

Hvis du skal ha rustfrie kuleventiler er det et poeng at kula også er rustfri. De billige rustfrie kuleventilene har som regel forkrommet messingkule, det vil du ikke ha.

Ellers stusser jeg litt på konklusjonen din om å bytte gjennomføringene fordi ventilene sitter fast. Hvis du leser litt i tråden jeg linket til ser du hvordan du kan sjekke om gjennomføringene er tæret.

produkter endrer seg hele tiden og to år kan i noen tilfeller være lenge. Men må innrømme at jeg ikke har sett din tråd! Nei, jeg skal ikke ha de med forkrommet messingkule! Den kula må jo ruste veldig fort.... Blir enten messing eller kompositt.

Jeg velger å bytte fordi alt sitter fast. Min feil å skrive kun ventil. Jeg får ikke løsnet kuleventilen fra gjennomføringen.

Om poenget er å ha løsning som holder bør du vel gå for "alt annet enn" messing, som syrefast, bronse eller kompositt. Alle er vel bedre enn messing.

Og bytt alt som er skrudd sammen til samme materiale. Selv har jeg syrefast i hele kjølevannsinntaket, ventiler etc (men ikke filteret - i krommet bronse) og med galvanisk kobling mellom alle enheter til eksterne anoder.

Om poenget er å ha løsning som holder bør du vel gå for "alt annet enn" messing, som syrefast, bronse eller kompositt. Alle er vel bedre enn messing.

Og bytt alt som er skrudd sammen til samme materiale. Selv har jeg syrefast i hele kjølevannsinntaket, ventiler etc (men ikke filteret - i krommet bronse) og med galvanisk kobling mellom alle enheter til eksterne anoder.

jeg hadde et øyeblikk med metalldysleksi, skulle være bronse! Ja planen er å bytte alt som er skrudd sammen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...