Jump to content

Bytte gimbal bolt, anbefalt verksted i Kristiansand?

wabby

Recommended Posts

Hei,

har gått på en motivasjonssmell etter kjøpt av båt. Det har kommet den ene overraskelsen etter den andre og jeg begynner å bli mektig lei.

Er det noen som kan anbefale et verksted for å bytte gimbal bolten her i Kristiansand? Jeg vet at de gjøre dette ved å ta ut motor og at det er en relativt kostbar affære. Har fått tak i alle delene også det kit'et som gjør at man kan reparere det fra utsiden. Men, er rett og slett bare mistet all lyst. :-/

Hei,

jeg har brukt Maritronics når det har vært tunge jobber, og jeg er godt fornøyd med dem - de er gode både på det mekaiske og det elektriske ombord.

Det begynner å bli mindre av den underskogen av folk som mekka båt, mangelen på standardisering og krøkkete å komme til, samt sesongvariasjoner setter sine spor, men de er OK, samtidig som de ikke er så dyre som Best Marine - eller sylinderservice som de het før. De tror jeg nesten bare gjør forsikringsjobber for tida.

Da har jeg snakket litt rundt.
Randesund var så ærlige og sa at de ikke ville ta jobben som sagt.

Kristiansand Båt og Motor priset seg ut, og fikk høre litt blandete rykter om dem, men de har visst nok bedret seg etter ny eier.

Står igjen med HK Service eller Maritronics. Ingen kunne gi eksakt pris, noe jeg har stor forståelse for, men Martronics kunne starte nesten 2 uker tidligere enn HK.
Jeg er litt usikker på hvem som er best, eller om det er hipp som happ mellom dem. Maritronics er ikke Mercruiser forhandler sådan, men hadde gode kunnskaper til dem.

Begge tok seg god tid om å forklare jobben og jeg føler meg veldig trygg på resultatet uansett sted som velges. Men er mest skeptisk på tid og pris. Vet at timeprisen til Martronics er 750,-.

Planen min er å dra ut til dem og ta en liten prat, før jeg evt gir dem oppdraget.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...