AndersH Startet 5.Mai.2014 Del på Facebook Startet 5.Mai.2014 Jeg har lest gjennom det jeg finner av dokumentasjon på båten, koblingsskjema, og det jeg finner på nettet, men ingen steder finner jeg en forklaring på akkurat hva disse LED lysene på 201 panelet til Bavaria betyr. Kan noen hjelpe meg med litt forklaring? Sitér dette innlegget AndersH Klavenes 1375 (selvbyggerbåt) Link to post
ehrnst Svart 5.Mai.2014 Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 (redigert) Haupschalter, antar det er hovedstrømsbryter. Ligger du med lading tilkoblet nå? Slik jeg forstår symbolene; lading (som lyser på bilde), batteridrift, batteri med lav spenning (rødt lys). Dette er som sagt hva jeg kunne tenke ut i fra min logikk, om tyskerne har samme logikk som meg aner jeg ikke :) Redigert 5.Mai.2014 av ehrnst (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
AndersH Svart 5.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Jeg hadde lyst å vite helt sikkert, uten å gjette meg til hva dette betyr... Hauptschalter betyr "hovedbryter" direkte oversatt, men panelet omtaler 2 batteribanker, og det er 2 brytere. Hva betyr dette ene lyset da? Det grønne til venstre ser for meg ut som et lys som handler om "skillediode" (symbolet for diode), feks som at skilledioden er aktiv. Eller kanskje et laderelé som mange har i stedet for skillediode. Det henger på greip, at begge batteriene på tidspunktet bildet ble tatt er koblet sammen, slik at begge lader. Videre betyr etter all sansynlighet det røde at forbruksbanken er under 10.8v. Men helt sikker er man jo aldri... og de to lysene i midten er jeg usikker på... Jeg hadde da altså helst sett at noen hadde en manual eller noe som kunne forklart dette helt presis... Sitér dette innlegget AndersH Klavenes 1375 (selvbyggerbåt) Link to post
ehrnst Svart 5.Mai.2014 Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 nei, jeg vet som sagt ikke sikkert, men nå ser jeg også det samme du spør om er omtalt her. Google gir kanskje flere svar http://www.ybw.com/forums/showthread.php?280178-Bavaria-Calira-201-Panel-LEDs Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.