Jump to content

Bavaria Panel 201 - hva betyr lysdiodene?

AndersH

Recommended Posts

Jeg har lest gjennom det jeg finner av dokumentasjon på båten, koblingsskjema, og det jeg finner på nettet, men ingen steder finner jeg en forklaring på akkurat hva disse LED lysene på 201 panelet til Bavaria betyr. Kan noen hjelpe meg med litt forklaring?

bilde

bilde

AndersH
Klavenes 1375 (selvbyggerbåt)

Jeg hadde lyst å vite helt sikkert, uten å gjette meg til hva dette betyr...

Hauptschalter betyr "hovedbryter" direkte oversatt, men panelet omtaler 2 batteribanker, og det er 2 brytere. Hva betyr dette ene lyset da?

Det grønne til venstre ser for meg ut som et lys som handler om "skillediode" (symbolet for diode), feks som at skilledioden er aktiv. Eller kanskje et laderelé som mange har i stedet for skillediode. Det henger på greip, at begge batteriene på tidspunktet bildet ble tatt er koblet sammen, slik at begge lader.

Videre betyr etter all sansynlighet det røde at forbruksbanken er under 10.8v.

Men helt sikker er man jo aldri... og de to lysene i midten er jeg usikker på... Jeg hadde da altså helst sett at noen hadde en manual eller noe som kunne forklart dette helt presis...

AndersH
Klavenes 1375 (selvbyggerbåt)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...