Jump to content

Sabb G 10HK 1971 - kobling må holdes inne med makt

One2mas

Recommended Posts

Hei.

Er en ny eier av en gammel Sabb. Denne er lettstartet og går fint på alle måter. Eneste større problem jeg har erfart så langt er at koblingen ikke vil holde seg inne, Uten at den holdes der med makt. Tidligere eier hadde alltid nyttet en planke for å låse koblingen i fremre (innkoblede) stilling. Uten denne vil koblingen gli ut av seg selv. Det må da være en måte å fikse dette på. Håper noen av dere erfarne her inne kan gi en novise noen tips. Er det snakk om nødvendig deleskifte/reparasjon, eller finnes det noen mulige justeringsmuligheter?

Har ingen erfaringer med Sabb, men så gøy den første prøveturen var i går!

Det er noen år siden jeg hadde Sabbdiesel. Men hvis du skrur av dekselet over koblingen, så mener jeg å huske det er noen U-klemmer med muttre som skal strammes opp. Da vil koblingen holde seg i inngrep.

Det er ikke lenge siden det var en annen her inne på forumet som lurte på det samme. Søk, og du skal finne:-)

Post og her og her

Mvh
Simon

Ett klikk på annenhver mutter i første omgang. Holder det ikke, tar du samme operasjon på de andre også. Fortsett til koplingen går i med et knepp og ikke slurer. Og gratulerer med ny motor, dette må være noe av det enkleste og beste som er produsert noen sinne!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Ett klikk på annenhver mutter i første omgang. Holder det ikke, tar du samme operasjon på de andre også. Fortsett til koplingen går i med et knepp og ikke slurer. Og gratulerer med ny motor, dette må være noe av det enkleste og beste som er produsert noen sinne!

Takk for gratulasjonen - ja dette virker rimelig ukomplisert.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...