Jump to content

Sveising av finne på undervannshus


hawthorne

Recommended Posts

Klarte å gå på et undervannsskjær forrige uke, og finnen/propellbeskytteren på min Yamaha F150 fikk seg en kraftig smell. Urutinert selvsagt, men det er en annen sak.

 

Selve huset ble ikke skadet, men finnen måtte gjøres noe med. Den hadde kraftige hakk og en bit av finnen ligger igjen i Oslofjorden. Sjekket først prisen på disse husene, og fant ut at de var veldig mye dyrere enn jeg først antok. Skulle tro de var lagt av gull, og ikke aluminium.

 

Mulig dette kan sees på som reklame, men jeg føler jeg må dele denne. Tok kontakt med Ralle i Skien, som bl.a jobber med sveis og reparasjon av aluminium og uv-hus. Tok bilen ned til Skien med uvhuset etter jobb på fredag, og finnen var ferdig sveiset, rettet og lakket på søndagen. Pris kr 3000,-

 

Total kost 5500,- som også inkluderer opptak av båten med kran på Malmøya, lagring noen dager, og utsett igjen. Jeg ble bare utrolig glad når jeg forstod at uhellet "bare" kostet 5500,-

 

Så har du et skadet uvhus - det er håp!

 

 

-Jørn

Link to post
Share on other sites

Ja det er jo bare en slags aluminium, så når skaden ikke forårsaker sprekker som går opp i selve girhuset så er det håp.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...