windy 26 Startet 6.Mai.2014 Del på Facebook Startet 6.Mai.2014 Har kjøpt å påført bunnstoff fra Biltema som det sto selvpolerende på, et par dager senere sier de plutselig "beklager vårt bunnstoff er IKKE selvpolerende men hardt" Jeg har påført dette på en Windy 26 plastsnekke som det tidligere har blitt brukt selvpolerende bunnstoff på, noen som vet hva som kommer til å skje? Må/bør jeg ta det av? Eller kan dette gå bra? Sitér dette innlegget Link to post
Mizar Svart 6.Mai.2014 Del på Facebook Svart 6.Mai.2014 For det første får du ikke de egenskapene som står på boksen og da har du jo blitt lurt. Tipper Biltema krysser fingrene for at du ikke skal forlange at de betaler fjerningen av det harde bunnstoffet de lurte deg til å påføre. Hvor stor ulempen er, skal jeg ikke si sikkert, men det er antagelig noen som har prøvd dette selv og kan si noe. Tipper at det blir mangelfullt feste for det ytterste laget, særlig på de deler av skroget der det sitter igjen selvpolerende som underlag, fra forrige sesong. Det vil i såfalll falle av flakvis skulle jeg tro. Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
index Svart 6.Mai.2014 Del på Facebook Svart 6.Mai.2014 Biltemas bunnstoff har aldri vært selvpolerende, de har bare vært litt usikre selv på hva de egentlig selger. Det morsomme er at de også er blant de dyreste på markedet pr. kvm ferdig stoffet skrog, så hvorfor noen egentlig kjøper dette middelmådige stoffet er en gåte for meg. Men når det først er påført ville jeg bare ha fulgt med på hva som skjer, og heller skrapt/ slipt det bort om det begynner å flasse. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Festina Lente IV Svart 6.Mai.2014 Del på Facebook Svart 6.Mai.2014 Jeg er enig med Propell1. Jeg hadde laget et helvetes bråk. For det første bunnstoffet, 7,5 liter til min båt, og slippsetting og leie av plass på land, ca kr 9 000,-, pluss all den jobben. I prinsipp har du fått ødelagt den behandlingen du hadde på båten, som ikke skulle bygge tykke lag, og derved begynne å flasse, men isteden slites vekk under bruk. Hadde jeg malt dette under båten min ved en feil måtte det harde stoffet skrapes helt av for å komme tilbake til utgangspunktet, og ny stoffing med riktig stoff utføres. Vi skrapte ned båten og behandlet den på nytt i vår, 70 timers arbeide på min båt. På en slipp måtte du regne med kr 800,- pr time, kr 56 000,00, pluss opptaket. En passende erstatning hadde vært refundering av bunnstoffet, pluss kr 65 000,- i hånda. Biltema bør skjerpe seg! De må da vite hva de selger. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Eureka Svart 6.Mai.2014 Del på Facebook Svart 6.Mai.2014 -det er nok maaange som er i den der situasjonen tenker jeg, for størsteparten av båtfolket i Norge er ikke på dette forumet. Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 6.Mai.2014 Del på Facebook Svart 6.Mai.2014 Tja, jeg har aldri kjøpt bunnstoff fra Biltema, men det er jo alltid lurt å undersøke. Slik står det på biltema.no ; "Bunnstoff Hardt, kobberoksidbasert bunnstoff. Velegnet opp til 40 knop. Beskytter effektivt båtbunnen mot begroing. Overmalbar på de fleste bunnstoffer på markedet, både harde og selvpolerende. OBS! Ikke på teflonbasert maling. Inneholder kobber og kan derfor ikke males på aluminiumsdrev og aluminiumspropeller." Jeg fikk ihvertfall god nok informasjon vha dette. Men jeg vet jo ikke hva som er skrevet tidligere på nett, eller hva som står på boksen. Ut fra dette er det nok vanskelig å få noe erstatning fordi en i butikken kanskje har sagt noe feil. Men igjen; jeg vet ikke hva som er skrevet tidligere, eller står på boksen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.