Lenasmartin20 Startet 6.Mai.2014 Del på Facebook Startet 6.Mai.2014 Hei! Holdet på med mororbytte i dracon, har begynt å klargjøre den nye motoren, men eneste av ledninger som er på den er pluggledninger og den fra coil til fordelerlokk! Skulle gjerne ha prøvekjørt den lit før jeg heiser den inn i båten, men kan noen gi meg en beskrivelse av hvørdan jeg skal koble coil/startmotor for å få tenning på den? Hilsen Martin Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 6.Mai.2014 Del på Facebook Svart 6.Mai.2014 No aner ikkje eg kva slag motor det er snakk om, men om det er ein UTEN noko som helst elektronikk, er det rimelig enkelt. Ein ledning (16 el 25 kvadrat) frå batteripluss til den store terminalen på starteren. Ein ledning frå samme plass på starteren til tenningslås 30 Ein ledning frå tenningslås 15 til coilen - den ledige terminalen og so ein ledning frå starteren, den lille terminalen til tenningslås 51(trur eg). Til slutt ein ledning frå gods i motorblokka til batteriminus. OK. Ikkje tenningslås, nei. Bruk ein bryter der eg skriv 30 og 15, og ha den tredje ledningen laus. Slå på denne bryteren, og du har tenning på, legg den lause ledningen inntil ein av ledningane på bryteren, so skal starteren gå, og starte motoren. Det som IKKJE er med i dette oppsettet er lading, oljetrykkslys og instrumenter. Sitér dette innlegget Link to post
Arildo85 Svart 7.Mai.2014 Del på Facebook Svart 7.Mai.2014 Eller bare ta en ledning fra + på batteriet til + på coilen... Siden minusen allerede er koblet til fordeler ... Da får du vertfall start :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.