Cato S Startet 7.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 7.Mai.2014 Hei Noen som vet hvor mye bensin en 5hk-2takter yamaha rommer? Sitér dette innlegget Link to post
Stjerneglimt Svart 7.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2014 2,8 liter Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
Cato S Svart 7.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2014 Ok. Det går vel ikke mer enn ca 8knop. Hvis eg da kjører på fullt, hvor mye bruker den per time då? Og ca forbruk per time i gjennomsnitt fart? Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 8.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2014 Fyll full tank, kjør en time og etterfyll med litersmål. Da har du fasitsvaret :-) jeg gjetter ca 2 liter Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 8.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2014 Enig.Det er beste måte,event.kjør en halvtime og gang med to. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Pinhead1974 Svart 8.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2014 Har en test av bla. denne motoren og der bruker den 2,3 l/h. Sitér dette innlegget Link to post
Cato S Svart 9.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2014 Ok. Høres greit ut. Har en tank på 12 liter, så tror det sku være trygt å kjøre et stykke. :) men motoren går ikke på tomgang. Bare slukker med engang. Så leser jeg at det kan være forgasseren...??? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 9.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2014 hadde samme problem med min 4hk, den krevde nennsom bruk av choken for å gå på lave turtall. Typisk symptom for gjengrodd lavfartsdyse/passasjer. Rensa forgasseren i ultralydbad, og med litt lett justering av blandeskruen så går den nå som den skal Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Cato S Svart 9.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2014 Ok. Skal ta forgasseren i morgen. Trenger jeg noe forgasserrens spray, eller er det nok med trykkluft? Hørte at jeg kunne rense tomgang dysen, er den på forgasseren? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 10.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2014 du bør nok bruke både spray og trykkluft, kan også hende du må prøve flere ganger før det blir 100%. Tomgangsdysa sitter i forgasseren ja, den kalles også lavfartsdyse/pilotdyse. Jeg prøvde først med spray og luft, ble bedre men ikke helt bra før forgasseren fikk seg en runde i ultralydbadet. Det er beste måten å løsne smuss og dritt som sitter på utilgjengelige steder. Biltema sin vasker er helt ok. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Cato S Svart 10.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2014 Har nå renset forgasseren og prøvd å justere men tomgang skruen. Ble mye bedre, men vil ikke helt samarbeide ennå på tomgang. Heller ikke når jeg kjører på det sakteste med gassen. Da slukker den. Blåste gjennom alt med trykkluft. Jeg har ikke brukt bensin tanken på motoren men bare egen tank. Men jeg så at det kom brun aktig væske ut av slangen som går inn på filteret. Må eg gjøre alt en gang til og se om det blir bedre?? Sitér dette innlegget Link to post
Cato S Svart 10.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2014 Forresten, hva mener du med ultralydbad?? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2014 en vasker som bruker lydbølger for å få løs smuss og dritt http://biltema.no/no/Hjem/Rengjoring-og-vask/Maskiner/Ultralydvasker-70-W-191541/ høres ut som at det kan ligge litt grums på bunn av tanken også , brunaktig væske = mest sannsynligvis kondensvann + rust Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Guest Avmønstret# Svart 11.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2014 Hadde samme problemet med 5hk Mariner etter vinterlagring. Det ga seg etter en del bruk Sitér dette innlegget Link to post
Cato S Svart 11.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2014 I morgen ska jeg kjøpe forgasser rens på bilxtra og nytt filter på Biltema. Rense forgasseren en gang til og håpe at det blir bra. Ble jo mye bedre etter jeg renset den i går, men den vil ikke gå helt på tomgang enda. Den stopper også når jeg kjører på det sakteste..har lest at det går an å koke hele forgasseren i 10 minutter, at det ska hjelpe på. Noen som har gjort det før?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.