Jump to content

Hvor mye bensin rommer en 5hk-2takter yamaha

Cato S

Recommended Posts

hadde samme problem med min 4hk, den krevde nennsom bruk av choken for å gå på lave turtall. Typisk symptom for gjengrodd lavfartsdyse/passasjer.

Rensa forgasseren i ultralydbad, og med litt lett justering av blandeskruen så går den nå som den skal

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

du bør nok bruke både spray og trykkluft, kan også hende du må prøve flere ganger før det blir 100%. Tomgangsdysa sitter i forgasseren ja, den kalles også lavfartsdyse/pilotdyse.

Jeg prøvde først med spray og luft, ble bedre men ikke helt bra før forgasseren fikk seg en runde i ultralydbadet. Det er beste måten å løsne smuss og dritt som sitter på utilgjengelige steder. Biltema sin vasker er helt ok.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Har nå renset forgasseren og prøvd å justere men tomgang skruen. Ble mye bedre, men vil ikke helt samarbeide ennå på tomgang. Heller ikke når jeg kjører på det sakteste med gassen. Da slukker den. Blåste gjennom alt med trykkluft. Jeg har ikke brukt bensin tanken på motoren men bare egen tank. Men jeg så at det kom brun aktig væske ut av slangen som går inn på filteret.

Må eg gjøre alt en gang til og se om det blir bedre??

en vasker som bruker lydbølger for å få løs smuss og dritt

http://biltema.no/no/Hjem/Rengjoring-og-vask/Maskiner/Ultralydvasker-70-W-191541/

høres ut som at det kan ligge litt grums på bunn av tanken også , brunaktig væske = mest sannsynligvis kondensvann + rust

I morgen ska jeg kjøpe forgasser rens på bilxtra og nytt filter på Biltema. Rense forgasseren en gang til og håpe at det blir bra. Ble jo mye bedre etter jeg renset den i går, men den vil ikke gå helt på tomgang enda. Den stopper også når jeg kjører på det sakteste..har lest at det går an å koke hele forgasseren i 10 minutter, at det ska hjelpe på. Noen som har gjort det før??

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...