snekkerbod Startet 7.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 7.Mai.2014 (redigert) Hei Folkens, Buzzeren/alarmen på kontrollboksen til min Johnson 70HK 2-takter (med ekstern oljetank) har en tendens til å pipe med ujevne mellomrom. Det skjer enkelte ganger i både lav og høy fart. Er ganske sikker på at det har noe med oljetrykket å gjøre (ettersom oljetanken er ca halvfull og kjølingen er god). Når buzzeren piper, slutter den straks jeg presser litt på belgen (?) som sitter på oljeslangen. Denne er steinhard og kan igrunn ikke presses sammen, men er nok med på å øke oljetrykket til motoren. Noen som har en idè til hva som burde renses, justeres eller fikses for å unngå at alarmen piper? Redigert 7.Mai.2014 av snekkerbod (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Terje Svart 7.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2014 Er ikke oljetrykk på en 2-takter, påhengs. Det er oljenivå vakt for 2-taktoljen som gir alarm, det kan være flotøren oppi tanken e.l. som ikke er helt god, eller en kontakt. Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post
snekkerbod Svart 7.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2014 Er ikke oljetrykk på en 2-takter, påhengs. Det er oljenivå vakt for 2-taktoljen som gir alarm, det kan være flotøren oppi tanken e.l. som ikke er helt god, eller en kontakt. Takker for verdifull oppklaring. Det er altså kun to sensorer som kan utløse buzzeren, èn i oljetanken og èn temperatursensor i motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Arildo85 Svart 8.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2014 Hadde samme problemet på en 25 hk Johnson, koblet fra piperen:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.