Stig Å. Startet 7.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 7.Mai.2014 Jeg har kjøpt meg et billig ekkolodd som skal brukes som dybdemåler. Hvor i en Sjømann 22 kan jeg plassere svingeren innvendig? Er jo skråskrog på den båten Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 7.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2014 Har sett den har vert plassert i området som er merket med rød ring på tegningen: Sitér dette innlegget Link to post
Stig Å. Svart 7.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2014 Rundt der jeg har sett på plassering. Må den stå helt rett? Er jo litt helling der Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 7.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2014 (redigert) I denne tråden står det diverse linker til montering av innvendig svinger: https://baatplassen.no/i/topic/42279-montering-av-innvendig-svinger/ f.eks denne: http://airmartechnology.com/uploads/InstallGuide/17-217-01.pdf Redigert 7.Mai.2014 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stig Å. Svart 8.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2014 Var bare den linken du la ut her som funka der men takk for tipset :) Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 8.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2014 Jeg har montert ymse svingere og det er tusen meninger om saken. Ikke bruke ditt og datt pga luftbobler osv... Om du lager en liten forskaling der skroget er mest vannrett og legger oppi en god dose aralditt, så klemmer du svingeren nedi så den står ca horizontalt. Jeg har brukt både sika og aralditt og merker ikke forskjell. Fungerer greit opp til 100-120 mtr dybde så begynner den å kødde. Og det blir ikke så klare bilder heller om du skal bruke den til fisking. Men til gud og hvermannsen som skal fise rundt og som trenger et hint om du står oppå et skjær eller om det er 5 mtr vann under skroget er det gullgull :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.