annki Svart 7.Mai.2014 Del på Facebook Svart 7.Mai.2014 Tappe frostvæske? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 7.Mai.2014 Del på Facebook Svart 7.Mai.2014 Ligger den på sb side er det nok slangen til å suge opp olje ved oljeskift Sitér dette innlegget Link to post
Knutzen1 Svart 7.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2014 Bb side Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 7.Mai.2014 Del på Facebook Svart 7.Mai.2014 Den er til drenering av motorens kjølevæske fordi tappepluggen sitter utilgjengelig montert. På D6 sitter ikke slangen der da pluggen går an å komme til. Sitér dette innlegget Link to post
Knutzen1 Svart 8.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2014 Ok tusen takk :) skal bytte kjølevæsken nå, så da var det som antatt Sitér dette innlegget Link to post
Øya Svart 8.Mai.2014 Del på Facebook Svart 8.Mai.2014 Jepp, kjøleveske Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
skhauge Svart 25.Mai.2016 Del på Facebook Svart 25.Mai.2016 Denne var ok å finne dagen før system rens. I manual finner eg ikkje denne slangen nevnt, men eg har den på min D4-260 og har tenkt det må være kjøleveske som kommer ut om eg opner. Er det kun eg som ikkje finner denne i manualen? Finner tappeplugger 2 (3) stk som er oppgitt å drenere ut gjennom. Sitér dette innlegget Link to post
BMW X1 Svart 31.Mai.2019 Del på Facebook Svart 31.Mai.2019 I manualen står det at jeg skal åpne nippel på ladeluftkjøler og så skal jeg flytte slange til nippel nr 2 som står på motorblokken. Får jeg ut ca 13 liter med frostvæske om jeg åpner denne slangen? Eller må jeg bruke disse 2 nipplene som står forklart i manualen? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 31.Mai.2019 Del på Facebook Svart 31.Mai.2019 (redigert) BMW X1 skrev 24 minutter siden: Får jeg ut ca 13 liter med frostvæske om jeg åpner denne slangen? Dæven,skal du bytte frostvæske på en VP D4 allerede? Har du ikke lest trådene om frostvæsken på VP holder i 20-30 år ? Redigert 31.Mai.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 1.Juni.2019 Del på Facebook Svart 1.Juni.2019 pipe skrev for 15 timer siden: Dæven,skal du bytte frostvæske på en VP D4 allerede? Har du ikke lest trådene om frostvæsken på VP holder i 20-30 år ? 20-30 år hvem er det som anbefaler slike intervaller?? VP anbefaler vel 2-5år , spørs hvilken type som er i bruk. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 1.Juni.2019 Del på Facebook Svart 1.Juni.2019 Er det ikke lurt å stripe fast tappeslangene i høyde med høyeste punkt på motoren? KAD og KAMD har hatt det gjort slik på de jeg sett. Frostveska kan sikkert frostsikre i mange år men ikke glem at den også har en oppgave til; den er tilsatt korrosjonshindrene midler for at motoren ikke skal spises opp innenfra. Disse tilsetningene brukes opp i den prosessen. Sitér dette innlegget Link to post
staale Svart 11.Oktober.2023 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2023 DieselDahl skrev On 7.5.2014 at 23.47: Den er til drenering av motorens kjølevæske fordi tappepluggen sitter utilgjengelig montert. På D6 sitter ikke slangen der da pluggen går an å komme til. Da ble jeg også litt klokere😄. Har lett etter tappeplugg nr 2 uten å finne annet en tappeplugg på sjøvannssiden (som også er håpløs å få skrudd på). Så denne slangen erstattet pkt 2 slik den er beskrevet i manualen da? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.