Jump to content

Hva er denne slangen til på VP D4?

Knutzen1

Recommended Posts

• 2 år senere...

Denne var ok å finne dagen før system rens. I manual finner eg ikkje denne slangen nevnt, men eg har den på min D4-260 og har tenkt det må være kjøleveske som kommer ut om eg opner. Er det kun eg som ikkje finner denne i manualen? Finner tappeplugger 2 (3) stk som er oppgitt å drenere ut gjennom. 

• 3 år senere...

Er det ikke lurt å stripe fast tappeslangene i høyde med høyeste punkt på motoren? 

KAD og KAMD har hatt det gjort slik på de jeg sett. 

Frostveska kan sikkert frostsikre i mange år men ikke glem at den også har en oppgave til; den er tilsatt korrosjonshindrene midler for at motoren ikke skal spises opp innenfra. Disse tilsetningene brukes opp i den prosessen.

• 4 år senere...
DieselDahl skrev On 7.5.2014 at 23.47:

Den er til drenering av motorens kjølevæske fordi tappepluggen sitter utilgjengelig montert. På D6 sitter ikke slangen der da pluggen går an å komme til.

Da ble jeg også litt klokere😄. Har lett etter tappeplugg nr 2 uten å finne annet en tappeplugg på sjøvannssiden (som også er håpløs å få skrudd på).

Så denne slangen erstattet pkt 2 slik den er beskrevet i manualen da?

IMG_9886.jpeg.8f85a2e786c4190ad182a5892ad07672.jpeg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...