Jump to content

Volvo Penta kjenner som kan se på motor?

cektopa

Recommended Posts

Hei

Jeg har satt ut seilbåten min for sommeren, men motoren vil ikke starte. Jeg fikk ikke start på den før jeg tok den opp, å for det heller ikke nå. Jeg skulle gjerne hatt litt hjelp av noen som vet hva en skal gjøre. Se hva som kan være feil å eventuelt fikse?

Jeg lurer på om det er noen her inne som kan noe om dette. En volvo penta md5a. Enten om du har tid og kan hjelpe meg, eller om du kjenner noen som gjør slike jobber. Båten holder til i Lillesand, og ligger nå på vannet.

Setter veldig pris på hjelp:)

Den får strøm. Det står å kjører, men tar liksom ikke helt tak. kan høres ut som den ikke får diesel men jeg har pumpet og pumpet og det hjelper ikke. Den stoppen plutselig en dag jeg var ute med den ifjor. Da var det ikke så mye diesel igjen på tanken, så har en mistanke om at det er det som gjorde at den stoppet, men som sagt har prøvd å pumpe over en god periode uten at jeg ser noe fremgang...?

Har du luftet dieselsystemet ? som vel kan være greit å starte med.. -sjekk om det kommer diesel ut ved injektorene, ved å åpne innløpet mens du kjører den på starteren.. først sjekker du at du får diesel ut på lufteskruen på filtret når du pumper med håndpumpen

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

På min gamle Maxi 77 hadde jeg samme problemet med MD5.. den fikk luft i systemet. den har 2 lufteskruer, en på siden og en oppå diesel filteret. Etter jeg hadde luftet det jeg trodde var nok, så åpnet jeg den sist skruen og da piplet det opp med luft.. etter det startet den med en gang :) Lykke til! Står hvordan man gjør det her http://nf.broach.se/motorer/volvo-penta/md5/md5-for-dummies

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...