Jump to content

Resetting av Masterlink BTM I

På svai

Recommended Posts

Henvender meg her i håp om at noen kan hjelpe meg med min lille utfordring.

Investerte ifjor i en Efoy 60 brenselcelle for batterilading. Denne gir 3,3 A og fungerer helt upåklagelig.

Utfordringen jeg har, er at når jeg monterte denne Efoy´en glemte jeg å ta hensyn til batteriovervåkeren, Mastervolt, Masterlink BTM I. Jeg koplet ladekablene fra Efoy´en direkte på polene på et av forbruksbatteriene, i stedet for å kople minusen via shunt´en. Dette resulterte i at målt kapasitet etter forbruk sank i fra 100% til 88% på Masterlink´en. Da startet Efoy´en opp og ladet opp batteribanken igjen. Men, iom at ladekablene var satt direkte på polene registrerte ikke Masterlink´en at det ble fylt på strøm, slik at spenning måles korrekt, men strøm (%) kommer ikke opp på 100%.

Jeg har nå flytttet minus kabel over på korrekt side på shunt´en og hadde tenkt å resette minnet på Masterlink´en. Mao registrere 255Ah som maks kapasitet (100%).

Er der noen her på BP som kan hjelpe med noen tips mht hvordan gå frem i Masterlink menyvalgene for å få resette dette, slik at jeg får registrert når batteribanken er full-ladet?

Håper dette er begripelig?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...