Jump to content

Tyngde på Draco 2300 sc 1987 modell


kurti

Recommended Posts

Jeg er på utkikk etter ny henger til min 23 fot store Draco Sun Cab fra 1987, men lurer på om jeg kan klare meg med noe mindre enn 3500 kg's henger. Ser båten er oppgitt til å veie 1800kg flere steder, men dette er sikkert uten motor (?) og med tom drivstofftank? Det sitter en V6 Mercruiser i min båt på 205 hester.

 

Jeg har klasse BE og for øyeblikket har jeg bil som kan trekke 3500kg, men er på utkikk etter ny litt mindre bil som kun kan trekke 2500kg. Har dessverre ingen muligheter til å veie båt før innkjøp av ny båthenger..

 

Håper noen har litt kunnskap rundt dette og kan hjelpe meg:-)

Redigert av kurti (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har også veid stylingen med fulle tanker og normalt innbo i en lastebilkran. Ca 2800kg. Denne båten er oppgitt til 2200 i brosjyrene. Etter litt baklengskalkulering fant jeg ut at 2200 kg nok er rimelig riktig for en tom båt med motor fra fabrikk. Dvs at om du tar utgangspunkt i 1800kg og legger til bensin, vann, tau, dregg etc vipper du fort over 2000kg i hvirkelighetens verden. En båthenger med tillatt totalvekt 2500kg kan vel lovlig stort sett lastes med ca 2000 kg. Så dette kan gå greit om du ikke fyller båten med for mye stæsj.

 

Kan du ikke få lånt en stor henger og veid ekvipasjen på en vegstasjon?

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

 

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Link to post
Share on other sites

Takk:-) skal se hva jeg får gjort. Har bare en hjemmelaget opplagshenger i dag, og vl derfor unngå unødvendig frakt, men har selv også antatt at båt med "halvfulle" tanker og litt forsiktig lastet bør kunne fraktes lovlig på en henger med tillatt totalvekt på ca 2500kg. Ved tanke på bytte av bil så gir det iallefall litt flere modeller å velge mellom, selv om det ikke er flust med velgere på 2500, ser ut som at det er flere modeller mellom 2600 og helt opp til 3500.

 

Kurti

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...