Jump to content

suzuki dt 90 1997 mod : Stopper ved motstand/Fremdrift


slundevo

Recommended Posts

(De 2 første punktene kan nok hoppes over)

##Hei har da en daycruiser med suzuki dt 90 utenbordsmotor. Denne har da stått innelagret, desverre litt lenge, hoppet over 1 sesong. Funka fint i 2012 ,men i år er det noe som ikke stemmer. Tok miniservice på den selv: polerterte, vaska, byttet girolje og starta den. Den sveiv ikke noe serlig på tomgang, men tenkte den bare ikke var varm.Derretter la jeg den på vann ettersom jeg mente alt var i orden...

##Starta båten på vann måtte styre litt ettersom den ikke sveiv på tomgang såvidt, og i tilegg stoppet av og til/nesten ved giring. Men kom seg når jeg fikk den opp i fart. Kjørte derrettter ca. 1-2 timer. På vei tilbake merket jeg noe ikke stemte, begynte å lugge/fuske. Etterhvert ville den bare gå på laveste fart. Ble verre og verre...

##Har gått over bensin tilførsel. Bytta alle pluggene, den ene var helt sprekt(Hjalp lite). Forgasser er åpna/rengjort, litt rusk/korrosjon i flutørkammer. Mistenkte at flutørrene hadde hengt seg( dobbel forgasser, Mikuni)

Etter dette sviver den på tomgang, kan ruse den osv. Men setter du den i gir så klarer den bare tomgang...Gir man mere speed så skjer d lite og den stopper muligens. Alt av wire osv ser ut til å fungere greit.

Har bekjente som har veiledet meg så mye de kan, men nå begynner det å ta slutt på ideer!

Har hørt om noe gir bryter/føler men kan ikke se den...men gjeldre kankje nyere modeller

 

##Har ikke all verdens med båtmotor erfaring så kan muligens ha oversett noe...Om noen mener dette høres ut som en feil på noe jeg har sjekket!

Alle tips tas imot med glede! Galehus neste!

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...