joachimo Startet 11.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2014 Har i dag en gammel og sliten ståltank i daycruiseren, og vurderer å bytte ut med to tanker type biltema 23l (er vel egentlig 26l medregnet reserven) Da ser jeg for meg å kjøpe de to tankene, 6 av disse (OMC) som monteres på 3 slanger (to korte stubber og en lenger som skal bak til motor), 5 av disse som skrus fast i en av disse (pluss to til å sette på tankene) og så koble slangene fra tanker til denne og videre fra den tredje tilkoblingen til motor. Burde ikke det bli riktig? Først vurderte jeg å bare kjøre fra en tank til den er tom og så bytte over til den andre, men da vil jo båten bli tung i ene siden om det ikke dras like mye fra begge tanker. Sitér dette innlegget Mitt lille daycruiserprosjekt Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen Link to post
ahamm Svart 11.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2014 ville kjørt til en ble tom og så byttet. motoren suger nødvendigvis ikke likt fra begge tanker. da kan du gå tom på den ene mens du har igjen en del på den andre. Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
-morten- Svart 12.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 (redigert) Helt enig med ahamm. Hvorfor gjøre dette komplisert? det er jo bare å bytte over slangen. da har du kontroll på mengde samt to separate systemer om du skulle være uheldig å få no snusk i den ene tanken. Jeg har kjørt utleiebåt med to separate tanker, og det fungerer utmerket! dette er såppas små tanker at det vil ikke påvirke trim nevneverdig Redigert 12.Mai.2014 av -morten- (see edit history) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.