Jump to content

To bærbare tanker til utenbords, blir dette korrekt oppkobling?

joachimo

Recommended Posts

Har i dag en gammel og sliten ståltank i daycruiseren, og vurderer å bytte ut med to tanker type biltema 23l (er vel egentlig 26l medregnet reserven)

Da ser jeg for meg å kjøpe de to tankene, 6 av disse (OMC) som monteres på 3 slanger (to korte stubber og en lenger som skal bak til motor), 5 av disse som skrus fast i en av disse (pluss to til å sette på tankene) og så koble slangene fra tanker til denne og videre fra den tredje tilkoblingen til motor. Burde ikke det bli riktig?

Først vurderte jeg å bare kjøre fra en tank til den er tom og så bytte over til den andre, men da vil jo båten bli tung i ene siden om det ikke dras like mye fra begge tanker.

Mitt lille daycruiserprosjekt

Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen

Helt enig med ahamm. Hvorfor gjøre dette komplisert? det er jo bare å bytte over slangen. da har du kontroll på mengde samt to separate systemer om du skulle være uheldig å få no snusk i den ene tanken. Jeg har kjørt utleiebåt med to separate tanker, og det fungerer utmerket! dette er såppas små tanker at det vil ikke påvirke trim nevneverdig

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...