NOR15186 Startet 11.Mai.2014 Del på Facebook Startet 11.Mai.2014 (redigert) Jeg kjøpte en brukt Lombardini LMG 4000 og fikk generatoren installert. Den fungerte fint en periode, men så begynte det å bli problematisk å starte den og til slutt fikk jeg ikke start på den i det hele tatt. I vinter fant jeg ut at starteren var defekt og fikk byttet den. Jeg byttet også 12V kablene inn til generatoren, da disse hadde dårlig kontakt. Etter det fungerer starteren fint, den drar motoren fint rundt. Batteriet er et år gammelt og i fin stand. Jeg har luftet dieselsystemet rett før injektoren, og motoren får ren diesel uten luft. Oljetrykksensor og vanntemperatur sensor er renset og har god kontakt. Er det noe forslag til videre feilsøking? Chanel Redigert 11.Mai.2014 av Chanel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 11.Mai.2014 Del på Facebook Svart 11.Mai.2014 Kommer det røyk ut av eksosen når du drar på starteren? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
NOR15186 Svart 11.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2014 Jeg har ikke sett på det, må stå inne for å starte generatoren. Dersom det ikke kommer røyk ut, hva er det et tegn på?? Chanel Sitér dette innlegget Link to post
NOR15186 Svart 11.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2014 Var en tur i båten og sjekket, det kommer ikke røyk når jeg forsøker å starte generatoren. Sjekket også at eksosen ikke er full av vann, den er grei. Noen forslag til hva som kan være feil? Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 11.Mai.2014 Del på Facebook Svart 11.Mai.2014 (redigert) Sjøvannskjølt? Alder? Har en mistanke om at eksosventilen kan være defekt. Da vil det ikke tenne. Tæring på ventilsete kanskje. Jeg forutsetter da at du får diesel hele veien frem og at injektoren virker. Vil du også kunne lufte i eksosen Redigert 11.Mai.2014 av Jori (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.