Jump to content

Yamaha 25hk kaldstart problemer

Shelbourne

Recommended Posts

Hei, jeg har problemer med å starte Min yamaha 25hk 2t når den er kald, jeg har byttet plugger renset begge forgasserne sjekket bensintilførselen osv. Men vær gang jeg skal starte den når den er kald må jeg dra ganske lenge også merker jeg den begynner å starte også må jeg ta av choken så starter den etter å ha dradd rundt 10 ganger til. Noen tips til hva jeg kan sjekke evt gjøre får å få fikset dette, Min bror har også hatt problemer med det sidene han kjøpte motoren.

Har vel i grunnen prøvd alt mulig, har pumpet alt jeg kan, også har jeg prøvd dagen etterpå uten å bruke pumpe, men nå har jeg sett på pluggene å slått ned tappen littegranne også fant jeg ut av at choken ikke var på fult når jeg dro den ut. Så jeg må holde den ute å da startet den på 3-4 dra. Så tror det har vært problemet. ellers vet jeg ikke.

trodde de fleste yamahaene kjørte med 1mm åpning (eller er det bare 3syl og større?)

Lage mindre pluggåpning hjelper om tennspolen ikke gir den spenningen den skal - ellers så gir større åpning sterkere gnist så lenge coilen klarer å levere

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...