Shelbourne Startet 11.Mai.2014 Del på Facebook Startet 11.Mai.2014 Hei, jeg har problemer med å starte Min yamaha 25hk 2t når den er kald, jeg har byttet plugger renset begge forgasserne sjekket bensintilførselen osv. Men vær gang jeg skal starte den når den er kald må jeg dra ganske lenge også merker jeg den begynner å starte også må jeg ta av choken så starter den etter å ha dradd rundt 10 ganger til. Noen tips til hva jeg kan sjekke evt gjøre får å få fikset dette, Min bror har også hatt problemer med det sidene han kjøpte motoren. Sitér dette innlegget Link to post
oks81 Svart 11.Mai.2014 Del på Facebook Svart 11.Mai.2014 Prøvd å pumpe skikkelig hardt på bensinpumpen? Kan denne vere dårlig? Lukter det bensin når du drar? Det er vel som regel en av to: Enten får den ikke bensin eller du drar den "sur". Sitér dette innlegget Link to post
Shelbourne Svart 11.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2014 Har vel i grunnen prøvd alt mulig, har pumpet alt jeg kan, også har jeg prøvd dagen etterpå uten å bruke pumpe, men nå har jeg sett på pluggene å slått ned tappen littegranne også fant jeg ut av at choken ikke var på fult når jeg dro den ut. Så jeg må holde den ute å da startet den på 3-4 dra. Så tror det har vært problemet. ellers vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.Mai.2014 Del på Facebook Svart 11.Mai.2014 slått ned tappen? full choke må nok til ja Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Shelbourne Svart 11.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2014 Dunket ned tappen på pluggen så åpningen ble litt mindre, får ut å teste i morra om det hjalp. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 12.Mai.2014 Del på Facebook Svart 12.Mai.2014 Åpningen på pluggene skal være 0,8mm. Du må nok ha full choke for å starte den på kald motor ja. Ta av dekselet foran forgasser,så ser du at chokespjeldet lukker seg helt. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Mai.2014 Del på Facebook Svart 12.Mai.2014 (redigert) trodde de fleste yamahaene kjørte med 1mm åpning (eller er det bare 3syl og større?) Lage mindre pluggåpning hjelper om tennspolen ikke gir den spenningen den skal - ellers så gir større åpning sterkere gnist så lenge coilen klarer å levere Redigert 12.Mai.2014 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Lars K Svart 12.Mai.2014 Del på Facebook Svart 12.Mai.2014 Mulig jeg blander med Suzuki når det gjelder åpningen? Jeg har uansett prøvd med både 0,8 og 1mm på flere motorer,uten å merke noen forskjell. Sitér dette innlegget Link to post
Shelbourne Svart 13.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2014 Fant ut problemet med motoren, når jeg dro ut choken så gikk den tilbake så choken ikke funket. Så jeg putter bare et strips å låser choken når jeg skal bruke den også tar jeg det bare ut når jeg kjører. Så nå starter den på 3 dra når den er kald. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.