Sofaseileren Startet 12.Mai.2014 Del på Facebook Startet 12.Mai.2014 (redigert) Jeg har løftet m/s FRIs defekte BMW D50 på land, og så smått begynt leting etter ny motor. Motoren har lenge vært lost case, men før jeg støper inn blokka tenkte jeg å demontere det som har noe verdi. Jeg ser egentlig etter en lavkompresjonsmotor til FRI, (en Sabb 2j) men skulle jeg komme over en ferskvannskjølt D50 i god stand, og til riktig pris, er det mulig jeg slår til (var akkurat litt for sein på en med få gangtimer og defekt gearkasse...) Da vil det jo være greit med et gratis delelager. Å beholde motoren for å kunne skru ut ting etterhvert er uaktuelt. Det har jeg ikke plass til... Så: hva skrur jeg av? Har begynt med dieselpumpe, starter og dynamo, og skal til å skru av gearet. Flere forslag? Redigert 12.Mai.2014 av Sofaseileren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.Mai.2014 Del på Facebook Svart 12.Mai.2014 Toppen kan kanskje være grei å ha? Demperplate, og dyserør? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Jens_P Svart 12.Mai.2014 Del på Facebook Svart 12.Mai.2014 Det som er av følere til instrumenter. Temp og trygg-givere og /eller brytere. Eksosmanifold om denne er i brukbar stand. Sjøvannspumpe. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.