sigdy Startet 12.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2014 I likhet med mange andre har jeg en Zodiac i snap daviter på badeplattformen. jeg vil anslå at den veier ca 20 kg. Jeg vurderer å kjøpe en Rib med fast bunn, den veier ca 40 kg. Spørsmålet blir da om badeplattformen tåler denne ekstrabelastningen. Har noen erfaring med dette? Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 12.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 Uten å ha noe som helst konstruksjonsdata, så må jo en badeplattform være konstruert for at ihvertfall et par tre stykker må kunne sitte på den. Så kommer jo vekt fra eventuell sjø I tillegg. Har en kamerat som har en Saga 29 med både integrert badeplattform og en rørkonstruksjon på utsiden. (Tror dette er standard). Han har en Zodiac YL310 I snapdaviter som ligger inn mot skroget. Denne veier sikkert 50 Kg. Denne har han hatt I minst 5 år Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 12.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 sigdy, syns de vektanslagene dine var vel lave ? Er det veldig små båter det er snakk om ? Typisk veier vel en gummibåt fra maritim 35 kg, en rib veier typisk 60 kg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.