ehrnst Startet 12.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2014 Første gang jeg gjør dette, og det er straks tid for sjøsetting, dermed ble jeg plutselig usikker... Siste bilde viser siste distansering før "tuppen" ble satt på Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 12.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 den skal helt inn til sinkanoden Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 12.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 Jeg har skjøvet den inn, så langt det lot seg gjøre.. bilde illustrerer samtidig "koppen" på innsiden av første propell. Der imot er den ikke flush med anoden, skiller kanskje en liten cm. Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 12.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 Jepp.. Jeg så den før jeg gjorde jobben, men oppsettet er ikke helt identisk hos meg :) Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 12.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 Hmm... Så på videoen en gang til. Det kan se ut som koppen jeg har satt på inntil anoden skal flyttes, eller at jeg mangler den ene? Båten skal ut på torsdag, så nå begynner det å dra seg til Sitér dette innlegget Link to post
Joda3300 Svart 12.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 Kan du ta eit nytt bilde av alle delene du har, dei 2 første bildene er riktig. Må ærlig inrømme eg ikkje kjenner heilt igjen den siste du viser frem. Har montert 100 vis av drev så vist du gjer meg eit bilde som viser alle delene på ei linje så kan eg nummrere dem for deg ;) Normalt sett så er det slik Distansering(nr1 på bilde mot zinken) Propell Låsering til mutter Skru mutteren godt fast og bend låseblikket over mutteren Så skal det vera ein ny distansering lik som den på første bilde men mindre. (er ikkje sikkert du har lik som den store, kan være du bare har ein liten ring som passer inni eit frest spor i propellhubben) Propell Plastikkring Propellkon Og til slutt senter skruen Har du 2 propeller 2 distanseringer og 1 propellkon kan du kaste den ringen du har i hånden. Mvh Tom Erik Den siste ringen du har, er denne laget av tynt blikk? Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 12.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 Takker for svar. Har dessverre ikke tatt flere bilder, og har ikke mulighet for å dra de milene over fjorden for å ta nye før onsdag kveld. Da bør jeg også fikse det :) Uansett de delene avbildet er de jeg har. Alt lå i samme pose over vinteren så har ikke mistet noe heller. Når jeg monterte hele greiene sammen dyttet jeg på første prop til det sa "klink". Jeg synes den datt litt for langt fra anoden enn hva jeg kunne huske, derfor mistenker jeg kanskje den skal på andre siden, mellom første og andre propell? Siste ringen jeg har i hånden er laget av metall, ja og passer perfekt i anleggsflaten på bakerste prop. Den veien jeg holder. Ser du nøye på bilde kan du se den har en kant som passer bra. Etter dette monterte jeg konet og bolten. Sitér dette innlegget Link to post
Joda3300 Svart 12.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 Okei, men ta av den ytterste propellen å sjekk at distanseringen står inni . vist den mangler ser du eit tydelig frest spor som e ca 5mm dypt. mest sansynlig står distanseringen på plass som den skal i propellen. Da har du montert det riktig sånn som du gjorde første gangen. ingenting mer å tenke på Så lenge ikkje propellene går fint rundt og ikkje tar ani noe kan ingenting gå galt Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 13.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 Takk igjen. Nå vet jeg jo, at jeg aldri har monter noe distanse greier mellom propellene, men det kan kanskje ha sittet der hele vinteren? Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 13.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 (redigert) Fikk et bilde av svigers, slik det ser ut i sin helhet. Er det for stor mellomrom mot anoden? Gutta som jobbet i opplaget, og som svigers snakket med mente det var vanskelig å montere dette feil. Redigert 13.Mai.2014 av ehrnst (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Joda3300 Svart 13.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 Heilt strøkent det der ;) God sommer ;) Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 14.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2014 Det er riktig altså. Godt å høre :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.