Jump to content

290dp er propeller montert riktig?

ehrnst

Recommended Posts

Kan du ta eit nytt bilde av alle delene du har, dei 2 første bildene er riktig.

Må ærlig inrømme eg ikkje kjenner heilt igjen den siste du viser frem. Har montert 100 vis av drev så vist du gjer meg eit bilde som viser alle delene på ei linje så kan eg nummrere dem for deg ;)

Normalt sett så er det slik

Distansering(nr1 på bilde mot zinken)

Propell

Låsering til mutter

Skru mutteren godt fast og bend låseblikket over mutteren

Så skal det vera ein ny distansering lik som den på første bilde men mindre. (er ikkje sikkert du har lik som den store, kan være du bare har ein liten ring som passer inni eit frest spor i propellhubben)

Propell

Plastikkring

Propellkon

Og til slutt senter skruen

Har du 2 propeller 2 distanseringer og 1 propellkon kan du kaste den ringen du har i hånden.

Mvh Tom Erik

Den siste ringen du har, er denne laget av tynt blikk?

Mvh Tom Erik

Takker for svar. Har dessverre ikke tatt flere bilder, og har ikke mulighet for å dra de milene over fjorden for å ta nye før onsdag kveld. Da bør jeg også fikse det :)

Uansett de delene avbildet er de jeg har. Alt lå i samme pose over vinteren så har ikke mistet noe heller. Når jeg monterte hele greiene sammen dyttet jeg på første prop til det sa "klink". Jeg synes den datt litt for langt fra anoden enn hva jeg kunne huske, derfor mistenker jeg kanskje den skal på andre siden, mellom første og andre propell? Siste ringen jeg har i hånden er laget av metall, ja og passer perfekt i anleggsflaten på bakerste prop. Den veien jeg holder. Ser du nøye på bilde kan du se den har en kant som passer bra. Etter dette monterte jeg konet og bolten.

Okei, men ta av den ytterste propellen å sjekk at distanseringen står inni . vist den mangler ser du eit tydelig frest spor som e ca 5mm dypt. mest sansynlig står distanseringen på plass som den skal i propellen.

Da har du montert det riktig sånn som du gjorde første gangen. ingenting mer å tenke på

Så lenge ikkje propellene går fint rundt og ikkje tar ani noe kan ingenting gå galt

Mvh Tom Erik

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...