Jump to content

Ny "fremdriftsmåte"??


Marwin

Recommended Posts

Riktig. (Det er henvisning til denne + andre på linken jeg oppga) Det sies at den 10 tonn tunge (15 X 6 meter) farkosten skal kunne oppnå 20 knop :eek::eek::eek: Drives frem ved at vannet "suges vekk" forran baugen.... Ingen bølger lages der. Maskineriet består av en dieseldrevet vannpumpe.....

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Prinsippet er prøvd med en modellbåt, ligger liten filsnutt på samme side.

 

Kikket på den, og det ser jo ut til å fungere bra.

http://baat.stud.hive.no/filmer/modellbaat1.mpg

:sailing:

<{POST_SNAPBACK}>

Ikke for å vær kverulant :discuss: eller mistroisk, men for min del så det ut som de dro båten etter seg! :confused:

 

Hadde vært flott om de fikk det til, men jeg må si at videosnutten gjorde meg litt undrende.

 

Ja, ja de får ha lykke til.

 

Jibb :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Synes nettsiden inneholdt SVÆRT lite informasjon men det ser jo ut til at de satser ganske friskt. Skal bli spennende å se hva som kommer ut av det.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Dette synes jeg er spennende! Jeg synes det er interessant å følge utviklingen på dette, og se om det vil fungere i praksis. Alltid spennende med nyheter og når jeg tenker på at menneskene kan sende romfartøy til Månen, Mars etc. så er det slett ikke usannsynlig at det kan utvikles andre metoder for fremdrift av skip...

 

Tiden vil vise hva de får til! Bra at noen er villige til å satse penger på slike prosjekt ihvertfall, så kan vi andre stå på sidelinjen og følge med :smiley:

Redigert av Baltic (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...