Marwin Startet 7.April.2005 Link til dette innlegget Startet 7.April.2005 Blir propell, skovler og vannjett avleggs?? Her er en kar som har "lagt egget": Se på http://baat.stud.hive.no Marwin Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
pete Svart 7.April.2005 Link til dette innlegget Svart 7.April.2005 mere om samme: tb Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 7.April.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2005 Riktig. (Det er henvisning til denne + andre på linken jeg oppga) Det sies at den 10 tonn tunge (15 X 6 meter) farkosten skal kunne oppnå 20 knop Drives frem ved at vannet "suges vekk" forran baugen.... Ingen bølger lages der. Maskineriet består av en dieseldrevet vannpumpe..... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
kapptein Svart 8.April.2005 Link til dette innlegget Svart 8.April.2005 Det finnes også prosjekter som forsker på å få framdrift på båt ved å etterligne fiskens metode: å slå med halen! ("Det finnes ikke fisk med propell" - tenkte man vel...) Fant ikke noe på nettet om dette, men det er visstnok helt seriøst. Sitér dette innlegget Mjøssamlingene Link to post
olpi Svart 8.April.2005 Link til dette innlegget Svart 8.April.2005 Prinsippet er prøvd med en modellbåt, ligger liten filsnutt på samme side. Kikket på den, og det ser jo ut til å fungere bra. http://baat.stud.hive.no/filmer/modellbaat1.mpg Sitér dette innlegget Link to post
McNeill Svart 8.April.2005 Link til dette innlegget Svart 8.April.2005 OLPI skrev: Prinsippet er prøvd med en modellbåt, ligger liten filsnutt på samme side. Kikket på den, og det ser jo ut til å fungere bra. http://baat.stud.hive.no/filmer/modellbaat1.mpg <{POST_SNAPBACK}> Ikke for å vær kverulant eller mistroisk, men for min del så det ut som de dro båten etter seg! Hadde vært flott om de fikk det til, men jeg må si at videosnutten gjorde meg litt undrende. Ja, ja de får ha lykke til. Jibb Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 8.April.2005 Link til dette innlegget Svart 8.April.2005 Jeg tviler på at de hadde satt igang prosjekt med å bygge storskala hvis de er usikre og "jukser" under modellbåttesten. OM det fungerer som de forventer i større skala gjenstår jo å se. Kan jo dukke opp problemer som de ikke har regnet med. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 8.April.2005 Link til dette innlegget Svart 8.April.2005 Synes nettsiden inneholdt SVÆRT lite informasjon men det ser jo ut til at de satser ganske friskt. Skal bli spennende å se hva som kommer ut av det. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Baltic Svart 9.April.2005 Link til dette innlegget Svart 9.April.2005 (redigert) Dette synes jeg er spennende! Jeg synes det er interessant å følge utviklingen på dette, og se om det vil fungere i praksis. Alltid spennende med nyheter og når jeg tenker på at menneskene kan sende romfartøy til Månen, Mars etc. så er det slett ikke usannsynlig at det kan utvikles andre metoder for fremdrift av skip... Tiden vil vise hva de får til! Bra at noen er villige til å satse penger på slike prosjekt ihvertfall, så kan vi andre stå på sidelinjen og følge med Redigert 9.April.2005 av Baltic (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Robro Svart 24.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2005 Ny side opprettet: Tyvik AS Det er denne siden som nå etterhvert oppdaterer på hva som skjer innenfor dette feltet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.