Jump to content

kan dere bare hjelpe meg med en siste oppgave? navigasjon

stjerna_84

Recommended Posts

Navigasjon er ingen eksakt vitenskap. Tror både 53 og 75 min. blir godkjent. Skader heller ikke å legge ved en kommentar på slike svar slik at sensor ser hva du har tenkt.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Noe skal man gjøre på jobben mens de andre røyker.. og litt navigasjon er morsomt siden det er lenge siden sist.. Under forutsetning at jeg har funnet rett skjær, så er det rundt 7,5-8nm om en går mellom Toftøy og Stong, det skal være mulig siden det er 9 meter dypt.. Dermed vil turen ta rundt 5 kvarter, så jeg holder på 75min som rett svar..om det er 7,5 nm.. jeg har bare skritter dette opp på skjermen med en gul postit lapp som jeg brettet til en nm lang..

Fant noe som lignet på kobbskjær nede i venstre hjørne av kartutsnittet rød ring og Liavågen er den røde ringen øverst..

Spm. er ikke når du er fremme men tid til passering tvers av stongshelen. I rett linje snaut en time. In real life ca. 1 time.

Redigert av HR312MK1 (see edit history)

Ser det nå.. jeg staket ut helt til ankerplassen..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Gratulerer så meget med bestått.. :flag_bp:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...