Amundss Svart 13.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 (redigert) https://baatplassen.no/bildearkiv/49/49541/kart.jpgSe den målte distansen på høyresiden (grå stiplet strek på kartet) 53 min er nok det korrekte :) Redigert 13.Mai.2014 av Amundss (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 13.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 Navigasjon er ingen eksakt vitenskap. Tror både 53 og 75 min. blir godkjent. Skader heller ikke å legge ved en kommentar på slike svar slik at sensor ser hva du har tenkt. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Nord West 420 Svart 13.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 (redigert) Noe skal man gjøre på jobben mens de andre røyker.. og litt navigasjon er morsomt siden det er lenge siden sist.. Under forutsetning at jeg har funnet rett skjær, så er det rundt 7,5-8nm om en går mellom Toftøy og Stong, det skal være mulig siden det er 9 meter dypt.. Dermed vil turen ta rundt 5 kvarter, så jeg holder på 75min som rett svar..om det er 7,5 nm.. jeg har bare skritter dette opp på skjermen med en gul postit lapp som jeg brettet til en nm lang.. Fant noe som lignet på kobbskjær nede i venstre hjørne av kartutsnittet rød ring og Liavågen er den røde ringen øverst.. Spm. er ikke når du er fremme men tid til passering tvers av stongshelen. I rett linje snaut en time. In real life ca. 1 time. Redigert 13.Mai.2014 av HR312MK1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 13.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 Ser det nå.. jeg staket ut helt til ankerplassen.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
stjerna_84 Svart 13.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 Uansett folkens : dere fortjener alle en stor takk!! Nå må jeg bare gjøre jobben selv. Jeg må bestå !!!! Sitér dette innlegget Link to post
stjerna_84 Svart 14.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2014 Jeg vil bare si tusen takk til dere alle =) Prøven ble bestått i dag med kun to feil -) Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 14.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2014 Gratulerer med bestått båtførerprøve! Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 14.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2014 Jeg vil bare si tusen takk til dere alle =) Prøven ble bestått i dag med kun to feil -) Gratulerer! Jeg var en av dem som tok ut avstand helt til ankerplassen. Det lønner seg alltid å lese oppgaven skikkelig! Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 14.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2014 I båtfører kompendiet på siste side er det oppgitt noen oppgaver - ..... Hvilket båtførerkompendie bruker du? Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Sydvesten Svart 14.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2014 Gratulerer så meget med bestått.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.