Lars jonas Startet 13.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2014 Hei jeg har et litt problem med kontrollboksen på båten min. Når jeg skal sete den i revers så gir den gass på samme tid og det gjør at jeg ikke kan sete den i revers med kontrollboksen. Takker på forhånd Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 13.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 Du må justere gasswire. Inne i kontrollboksen og/eller i motoren kan du justere forholdet mellom gass (motorens respons) og spaken på kontrollboksen. For å være overtydelig : Motoren vet jo ikke hva du ønsker - den blir bare påvirket av bevegelsen på gasswire inne i motoren. Om du klipper av gasswire og drar og dytter i denne med en tang så får du til det samme som spaken på kontrollboksen gjør. Ved å åpne opp dekselet på motor og skru opp kontrollboksen kan du kontrollere hva som skjer begge steder samtidig. Slik at du får full gass på motoren når spaken står på full gass. Og slik at du får tomgang når spaken står i fri. Det hendler om å justere lengde og posisjon på wire versus kontrollspak eller gass i motor. Dette får du til når du ser det, men er vanskeligere å skjønne ut fra forklaringen! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.