paulseeti Svart 24.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2014 Link? Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 24.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2014 Klarer ikke å kopiere link på iPaden, søk på Finnfire på FINN så dukker den opp. Hvis du vil jeg skal se på den for deg så gi et ord. Sitér dette innlegget Link to post
paulseeti Svart 24.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2014 Den virker jo i utgangspunktet fin, men jeg ser for meg at en slik båt til den prisen betyr at det et mye som må gjøres. Jeg har egentlig ikke lyst til å kjøpe mer enn normalt vedlikehold. Har ikke lyst på båt fordi jeg syns oppussing er spesielt gøy... Var ute å seilte Fløde-seilasen mellom Kristiansand og Lillesand i dag. Det var fantastisk gøy, og jeg fikk absolutt ikke mindre lyst på båt. Målet mitt er å finne en båt som kanskje ikke har all verdens av fancy utstyr, men som har en godt motor, et godt skrog og en fin seilgarderoben, slik at jeg kan bruke mest mulig tid på seiling og minst mulig tid på tull! :-) Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 24.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2014 Les annonsen bedre. Seil og motor får du ikke bedre. Den lave prisen skyldes en mindre lekkasje ved et vindu (ser sånn ut på bilde), og så er den "priced to sell" som de sier i England. Sitér dette innlegget Link to post
paulseeti Svart 24.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2014 Det er bare det at jeg blir så fort skeptisk når ting virker for godt til å være sant... Det ser jo ut til å være veldig mye for pengene. Tenker at det kanskje virker som det er for mye? Nå har ikke jeg så sykt mye peiling på båt da, så det kan jo godt hende at jeg ikke ser gull om jeg har det i hendene. Noen andre som har innspill til den Finnfire-båten? Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 24.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2014 God seiler:) (kanskje litt for god for nybegynnere? med lensetakler) vil muligens føles litt trang og mørk ifht flere av de jeg har linket til. Prisen virker bra! Det virker som det som bør gjøres kun er kosmetisk:) Det kan du evt. ta til vinteren / ettervert. Trygve Sitér dette innlegget Link to post
paulseeti Svart 25.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 Ja, jeg holder på å gå gjennom lista du laga. Har vært litt busy de siste dagene så har ikke kommet så langt :-P jeg sendte den mail og spurte hva som måtte gjøres. Med den prisen hadde det jo ikke vært noe problem å bruke noen lapper på å installere flere vindu (vet ikke hva det egentlig heter på båt). Det er jo litt kipt at båten ikke ser så bra ut, men jeg vet ikke hvor mye det kan gjøre med hvor lett det blir ved eventuelt videresalg når den tid kommer? Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 25.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 Hei igjen:) Finnfire har enkelt laminat i skroget, og sandwich med balsa som kjerne. må sjekkes for delaminering! (spesielt rundt gjennomføringer) Derfor må også ettermontering av vinduer gjøres skikkelig, sånn at du ikke får lekkasjer senere. Delaminering vil du ikke ha! Derfor lav pris? ? Trygve Sitér dette innlegget Link to post
paulseeti Svart 25.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 Godt tips! Selgeren var visst i Hellas og seilte, så jeg skulle få svar når han var tilbake igjen. Ser fort for meg at det må være et eller annet når den ligger til den prisen. Har begynt å tenkt litt på om det kanskje er verd å legge i litt ekstra å få en nyere båt. Veldig usikker på hva som er mest "rett" å gjøre.. Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 25.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 (redigert) Hei igjen:) Finnfire har enkelt laminat i skroget, og sandwich med balsa som kjerne. må sjekkes for delaminering! (spesielt rundt gjennomføringer) Hei, sorry, siterer meg selv ;( gikk litt fort... det er selvsagt dekket som er i sandwich, men det skjønte du sikkert :) Den Jeaneuen jeg linket til ligger i Grimstad, som vel er rett rundt svingen for deg? Nyere/mindre båt kontra eldre/oppgradert er vel ofte et spørsmål ja Trygve Redigert 25.Mai.2014 av bare lek(k)er (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
paulseeti Svart 25.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 Ja, jeg har sendt melding til dem i Grimstad. Synes prisen er veldig høy med tanke på at det et original motor og seilene ikke er i god stand, men den kan absolutt være aktuell om han er interessert i å gå ned mitt i pris. Sitér dette innlegget Link to post
paulseeti Svart 25.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 Comfortina, super kvalitetsbåt seiler bra! http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=48438624&searchclickthrough=true Lykke til med båtjakten! Trygve Hvis jeg kjøper en båt som står i Sverige av en nordmann i Norge, må jeg da betale moms når jeg tar den over grensa? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 25.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 Kommer ann på om båten er "norsk". Men nå slipper du ihvertfall hk-avgift, selv om det ikke utgjør så mye på en seilbåt. Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 25.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 Genuaen er jo fra 2006.. storseilet er nok eldre. Han begyner å få dårlig tid, så han er nok åpen for bud Den Comfortinaen er jo registrert i båtregisteret, så den er nok norsk, mange som velger å ha båt i Sverige. Trygve Sitér dette innlegget Link to post
paulseeti Svart 25.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 Hvor mye må jeg regne med på et nytt storseil? Hvis både storseil og motor er klar for utskifting er jo det en kostnad som senker verdien av båten drastisk etter min mening... Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 25.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 Om det er klart for utskifting er jo et spørsmål om bruk og vedlikehold, båten er jo fra 1988, så sånn sett er den vel av de "nyere" i denne pris/størrelsesklassen. Nytt storseil får du fra 15-20 tusen til det tidoble, for turseiling kommer du veldig langt med 20-30. Motoren ser ut som den er av den saltvannskjølte sorten, så den bør være godt vedlikeholdt for å ha stor verdi, men det er jo en yanmar, og de holder jo lenge! med godt vedlikehold. Mener forresten at Zooper her på forumet har samme båt? Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 25.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 Hei igjen. Finnfiren ligger som sagt like bortenfor prosjektbåtenin på Askøy. Har du FaceTime så kan jeg hjelpe deg så du kan få se båten "live" via telefonen og spørre selger om det du vil uten at du trenger å ta turen bort. Selge har seilt og vedlikeholdt båten meget bra helt frem til nå, men har kjøpt seg en First 40,7 nå og er nok innstilt på kjapt salg. Derfor lav pris. Og - de fleste båter fra 80-tallet har sandwich i dekket, til og med Maxi. Forresten synd du ikke vil ha Maxi 95, bestekameraten har nettopp kjøpt seg en Dragonfly 28, og selger sin M95 med nyere motor og seil, gennaker i strømpe ++. Sitér dette innlegget Link to post
paulseeti Svart 25.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 Det var bare en spesiell Maxi jeg ikke ville ha! Hadde en megler til å se på den og han sa den ikke var mye til båt. Er fremdeles interessert i Maxi hvis de finnes i gode eksemplar! :-) Tar gjerne imot hjelp via FaceTime en dag! Han som eier båten er i Hellas nå, men vi kan jo ta det når han kommer hjem! Kan du ikke sende meg en mail så tar vi nærmere kontakt! paulseeti(at)gmail(dot)com Sitér dette innlegget Link to post
paulseeti Svart 14.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2014 Da vil jeg bare si tusen takk for all hjelp her på forumet. Jeg endte med å kjøpe en Maxi 95 fra Bergen. Veldig fornøyd med det! God båt i god stand! Jeg seiler den sørover til Kristiansand i midten av juli. Om noen kunne tenkt seg å hoppe på er dere hjertelig velkommen! Hvis noen har noen gode tips til hva som er bra på VHF-fronten, setter jeg også pris på tips der! Må kjøpe ny, da den som står i båten er ganske gammel. Sitér dette innlegget Link to post
AndersH Svart 14.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2014 Jeg kjøpte meg en RadioOcean VHF fra Høcom på Søreide (Bergen). Det fine med den er at den har innebygget AIS mottaker, og trådløst håndsett! Genialt når radioen står nede, og du står oppe! :-) Sitér dette innlegget AndersH Klavenes 1375 (selvbyggerbåt) Link to post
paulseeti Svart 14.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2014 Vet ikke om GPSen som står i båten støtter AIS... Er en Raymarine fra - 11. Hvor mye bør jeg legge i for å få et kvalitetsprodukt som har det som trengs? Er det forskjell på hvor langt de sender? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 14.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2014 Gratulerer så mye med båtkjøp! Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 14.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2014 Så det er du som kjøpte båten til Karsten:-) Jeg laget annonseteksten......... Her har du fått en god båt!!! Vi seiler fra Bergen ca 8. juli med kurs for Kristiansand - så du kan jo slå følge nedover om du vil. Sitér dette innlegget Link to post
paulseeti Svart 14.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2014 Det hadde vært helt perfekt, hadde det ikke vært for at vi lager 60-årskalas til mor den 12. juni i Kristiansund. Veldig bra annonse må jeg si! Godt forfattet :-) Sitér dette innlegget Link to post
AndersH Svart 14.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2014 Slitan med første seilbåt! GLED DEG!!! :-) Sitér dette innlegget AndersH Klavenes 1375 (selvbyggerbåt) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.