Jump to content

Selva Maiorca 35hk 2-takt tungstartet og "dør" ved full gass

Olivergjerde

Recommended Posts

Har en 2006 mod Selva maiorca 35hk 2-takt... Pappa kjøpte båten ny i 2006 og jeg fikk den i fjor i konf gave, og da tenkte jeg att jeg skulle ta litt service på den før jeg sjøsatt den, så da for jeg og pappa og kjøpte nye plugger og gearolje.. Skiftet gearolje og fikk problemer med gir, den ville ikke gå inn i gir sjikkeli, virker som utslitte tannhjul... Skiftet også tennpluggene, og det var første gang siden den var ny, motoren gjekk fint med gamle pluggene, og de gjore den også med nyepluggene en liten stund.. På fullgass så begynte turtallet og regulere noe voldsomt og den er tungstartet som fy tiltider, (kun når motoren er kald)...
Når jeg endeli har fått start på motoren, da kan jeg ikke ruse den opp før 10-20 sekund, eller så vil den bare dø...

Prøvde i fjor og kjøre på full gass, og er same problemene iår, kjører på full gass i 5-15 sek og da begynner den og regulere på turtallet, men jeg fortsatte og kjøre en liten stund og tilslutt så slakket den helt ned og så kom der masse dirre lyder og da satt jeg den i fri, og da roa den seg ned.. Problemet er kun på full gass, kan gi full gass og drage litt tilbake sann den ikke bråker like mykkje, og sann bensinforbruktet blir lavere.. Der står att den skal drikke 10l i timen på full gass, men kan virke som den drikker nesten like mye når jeg ikke kjører på full, så jeg tror den får formye bensin men er ikke sikker..

Takk for svar! :)

• 8 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...