Olivergjerde Startet 13.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2014 Har en 2006 mod Selva maiorca 35hk 2-takt... Pappa kjøpte båten ny i 2006 og jeg fikk den i fjor i konf gave, og da tenkte jeg att jeg skulle ta litt service på den før jeg sjøsatt den, så da for jeg og pappa og kjøpte nye plugger og gearolje.. Skiftet gearolje og fikk problemer med gir, den ville ikke gå inn i gir sjikkeli, virker som utslitte tannhjul... Skiftet også tennpluggene, og det var første gang siden den var ny, motoren gjekk fint med gamle pluggene, og de gjore den også med nyepluggene en liten stund.. På fullgass så begynte turtallet og regulere noe voldsomt og den er tungstartet som fy tiltider, (kun når motoren er kald)...Når jeg endeli har fått start på motoren, da kan jeg ikke ruse den opp før 10-20 sekund, eller så vil den bare dø... Prøvde i fjor og kjøre på full gass, og er same problemene iår, kjører på full gass i 5-15 sek og da begynner den og regulere på turtallet, men jeg fortsatte og kjøre en liten stund og tilslutt så slakket den helt ned og så kom der masse dirre lyder og da satt jeg den i fri, og da roa den seg ned.. Problemet er kun på full gass, kan gi full gass og drage litt tilbake sann den ikke bråker like mykkje, og sann bensinforbruktet blir lavere.. Der står att den skal drikke 10l i timen på full gass, men kan virke som den drikker nesten like mye når jeg ikke kjører på full, så jeg tror den får formye bensin men er ikke sikker.. Takk for svar! :) Sitér dette innlegget Link to post
Olivergjerde Svart 13.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 Har renset bensinfilter, renset pluggene, sjekket div bensinslanger.. Sitér dette innlegget Link to post
brekke Svart 13.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 Hei! Her har du i hvet fall en link til delelistene på motoren. http://www.czmarine.cz/rozkresy_selva/2-takt%20SELVA/35%20MAIORCA%202006-2007.pdf Sitér dette innlegget Link to post
znick Svart 13.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 Tøm flottørkammeret gjennom tappeskruen i bunnen. Er det rusk her vil det kunne legge seg i dyseåpningen når du gir gass.. Blås også gjennom dysen for å forsikre deg om at den ikke er tett. Sitér dette innlegget Link to post
Olivergjerde Svart 15.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2014 Må jeg ut med forgasserene? er 2 forgassere på dyret, skal se hva jeg får gjort i helgen, er regn og vind idag, og har blåst som h siste dagene så har ikke fått gjort noe enda! :/ Sitér dette innlegget Link to post
znick Svart 15.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2014 Jeg har bare erfaring fra små motorer, og der er det vanligvis en gummipropp i selve motorkassen. under flottørkammeret. Ut med proppen så kommer du til med et skrujern. Sitér dette innlegget Link to post
Olivergjerde Svart 15.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2014 ok :) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 15.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2014 høres ut som trøbbel med bensintilførsel ja... har du mulighet for å låne annen tank/slange? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Olivergjerde Svart 18.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2015 Hehe, litt sent ute med og svare ja....Men har skiftet både bensintank og bensin slage, fordi noen jævler fann ut dei skulle fare på tyveri rundt helebygda osv, klipte hengelåsen og tok alt som hadde verdi.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.