John N Startet 13.Mai.2014 Del på Facebook Startet 13.Mai.2014 Trenger noen råd. Har en Scand Classic fra 1982 med en yanmar 4jh2-te fra 1994. Har fungert fantastisk godt men i helgen fikk jeg vann i giret. Giret heter Kanzaki KM4A 2.63. Motoren er ferskvannskjølt, men giret er saltvannskjølt. Det må jo være kjølerøret i giret som er sprukket. Har demontert giret og konservert det. Har rådført med meg Yanmar verksted som sier at akkurat dette giret er meget kronglete og reparere kjølingen på og at det nette vil svare seg. Det viser seg også at et nytt gir koster nesten 30.000 pluss moms. Vi ønsker å beholde båten i god stand og vurder nå nok et motorbytte i vår trofaste snekke. Vil likevel forhøre meg med dere ang reprasjon, evt er der noen av dere som har tips til å få tak i brukt gir. Har funnet et på finn.no, men får ikke noe respons fra selger. Tips og råd mottas med takk! Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 13.Mai.2014 Del på Facebook Svart 13.Mai.2014 Kanskje du skulle fikse giret selv? Evt få en pris fra et annet verksted? Det er mye penger i bildet. Motoren din er jo gulle god, ikke morsomt å skifte ut dette. Sitér dette innlegget Link to post
John N Svart 13.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2014 Har forhørt meg med et annerkjent Yanmar verksted jeg har brukt tidligere. Han sier han har skiftet kjøling på disse girene tidligere, men at det er meget vanskelig og at man stort sett ødelegger andre ting underveis. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.