Lund87 Startet 14.Mai.2014 Del på Facebook Startet 14.Mai.2014 En kamerat av meg kjøpte nylig en båt. Men vi lurer veldig på åssen merke dette er? Forrige eier viste ikke. Båten er 20 fot.Motor: Merna 8D Sitér dette innlegget www.båtstedet.no Link to post
GeirT Svart 14.Mai.2014 Del på Facebook Svart 14.Mai.2014 For meg ser den ut som en selvstøpt/bygget type - ikke fabrikkbygget - og da fikk de som regel navn betegnelse alt etter hvor de ble laget. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Reppen Svart 14.Mai.2014 Del på Facebook Svart 14.Mai.2014 Skroget ser ut som en Sjømann for meg. Som GeirT sier er den selvbygget. Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 14.Mai.2014 Del på Facebook Svart 14.Mai.2014 Det er en Sjømann 22 som du har lagt ut bilde av. Her er en jeg hadde for 11-12 år siden . Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Knude Svart 14.Mai.2014 Del på Facebook Svart 14.Mai.2014 (redigert) Tror bestemt du tar feil Hebbe! Jeg er ikke sikker på hva båten heter men det ble støpt noen i Arendalsområdet på slutten av 70 tallet Jeg kjøpte selv et halfabrikat av samme type, men den hadde en støpt toppskjerm med et lite tak over.( I deks formen)Denne som har Golar skjerm er sannsynelig støpt noe senere. I min båt så ble det montert en liten 12Hk diesel og båten ble solgt til Grimstad. Navnet den gangen på båten var SMULA Jeg var på besøk på"Fabrikken" Ancas på Tromøya hvor dette lille firmaet leide lokaler. Jeg kjøpte min halvfabrikat i 1982 av en fyr i Froland. Det er riktig at den har samme fasong som Sjømannen men er bare 20 fot. Den og Sjømannen kan ha samme opprindelse fra tidlig 70 tallet men at Skjømannen er forlenget og har et annet dekk. Når jeg fikk tenkt meg litt om så hette den GIMLE 20 da den ble støpt på Tromøya Redigert 14.Mai.2014 av Knude (see edit history) Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Slangemannen Svart 15.Mai.2014 Del på Facebook Svart 15.Mai.2014 Jeg synes Sjømannen ser mye spissere ut bak, mens din ser litt rundere ut. Sitér dette innlegget Link to post
Hjeltefjord Svart 15.Mai.2014 Del på Facebook Svart 15.Mai.2014 Dette er nok en Gimle på 20.5 fot.Jeg har selv hatt en slik for en del år siden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.