Jump to content

Hvilket fabrikat er denne plastsnekken?

Lund87

Recommended Posts

Tror bestemt du tar feil Hebbe!

Jeg er ikke sikker på hva båten heter men det ble støpt noen i Arendalsområdet på slutten av 70 tallet Jeg kjøpte selv et halfabrikat av samme type, men den hadde en støpt toppskjerm med et lite tak over.( I deks formen)Denne som har Golar skjerm er sannsynelig støpt noe senere.

I min båt så ble det montert en liten 12Hk diesel og båten ble solgt til Grimstad. Navnet den gangen på båten var SMULA :smiley:

Jeg var på besøk på"Fabrikken" Ancas på Tromøya hvor dette lille firmaet leide lokaler. Jeg kjøpte min halvfabrikat i 1982 av en fyr i Froland. Det er riktig at den har samme fasong som Sjømannen men er bare 20 fot.

Den og Sjømannen kan ha samme opprindelse fra tidlig 70 tallet men at Skjømannen er forlenget og har et annet dekk.

Når jeg fikk tenkt meg litt om så hette den GIMLE 20 da den ble støpt på Tromøya

Redigert av Knude (see edit history)

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...