Jump to content

Finjustering av Yamaha 90hk autolube 87mod

yamaha90hk

Recommended Posts

Jeg kjørte idag min yamaha 90 hk. Den starter lett men er litt høy på turtallet på tomgang. Den gikk litt ruskete mellom nesten ikke gass og rett før plan. Men når jeg lå i plan med rundt 30 knop og på fullt gikk den veldig fint. Så etter en stund sluttet den å yte maksimalt på høyt turtall. Den ville rett og slett ikke gi mer når jeg gidde full gass, for meg virket det som om blandingen er for tykk og at den "drukner" i bensin. Men den stoppet ikke!

Noen tips om standard justeringer på tomgangs og blandingsskruer på denne motoren?

tomgangs/blandeskruer har ikke mye å si for blandingen på full gass.. hvordan ser pluggene ut - like fet på alle 3 pluggene eller 1 som utmerker seg? Om det er det siste er det kanskje lekkasje i membran på bensinpumpa, slik at den trekker inn ekstra fuel i veivhuset

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

bensinpumpa sitter på blokka med 2 bolter, du kan skru opp og sjekke at membranen er hel. Fins overhalingskit til disse

ellers så er det en bruker her, skrotnisse , som holder til i bergenstraktene og som bruker å ha div yamaha deler til salgs

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Okei, jeg trodde faktisk denne delen var et bensinfilter? Men hvordan fungerer vakumet her? Det er jo bare en bensinslange inn i pumpen og ut igjen til forgasserne. Vi åpnet denne for ikke lenge siden og så, men vi så ikke etter noe spesielt. Hva skal jeg se etter? hehe

Det sitter en tempsensor øverst bak på toppen. Denne har en svart og en rosa ledning. Hvis motoren blir for varm skal det begynne å pipe i kontrollboksen hvis du har 703typen.

Siden du har hatt bensinpumpa oppe,kan det tenkes av ikke alle delene sitter riktig på plass?

Sitter blant annet noen små fjærer der inne som er lett å miste.

Bensinfilteret på denne er en hvit plastkopp som skal sitte mellom bensinpumpa og forgasserene. Denne koppen kan man skru av og ned.

Sitter også en svart Oring i denne koppen som det er viktig at sitter riktig. Hvis denne mangler eller sitter feil,vil motoren gå dårlig.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...