yamaha90hk Startet 14.Mai.2014 Del på Facebook Startet 14.Mai.2014 Jeg kjørte idag min yamaha 90 hk. Den starter lett men er litt høy på turtallet på tomgang. Den gikk litt ruskete mellom nesten ikke gass og rett før plan. Men når jeg lå i plan med rundt 30 knop og på fullt gikk den veldig fint. Så etter en stund sluttet den å yte maksimalt på høyt turtall. Den ville rett og slett ikke gi mer når jeg gidde full gass, for meg virket det som om blandingen er for tykk og at den "drukner" i bensin. Men den stoppet ikke!Noen tips om standard justeringer på tomgangs og blandingsskruer på denne motoren? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 14.Mai.2014 Del på Facebook Svart 14.Mai.2014 tomgangs/blandeskruer har ikke mye å si for blandingen på full gass.. hvordan ser pluggene ut - like fet på alle 3 pluggene eller 1 som utmerker seg? Om det er det siste er det kanskje lekkasje i membran på bensinpumpa, slik at den trekker inn ekstra fuel i veivhuset Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
yamaha90hk Svart 14.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2014 Okei. Men hvordan forklarer man at den de første 15 min fungerte helt fint på full gass, og plutselig tuller seg?Hvordan sjekker jeg evt. dette og er det stress å fikse?Takk for svar ;) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 14.Mai.2014 Del på Facebook Svart 14.Mai.2014 bensinpumpa sitter på blokka med 2 bolter, du kan skru opp og sjekke at membranen er hel. Fins overhalingskit til disse ellers så er det en bruker her, skrotnisse , som holder til i bergenstraktene og som bruker å ha div yamaha deler til salgs Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
yamaha90hk Svart 14.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2014 Okei, jeg trodde faktisk denne delen var et bensinfilter? Men hvordan fungerer vakumet her? Det er jo bare en bensinslange inn i pumpen og ut igjen til forgasserne. Vi åpnet denne for ikke lenge siden og så, men vi så ikke etter noe spesielt. Hva skal jeg se etter? hehe Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 14.Mai.2014 Del på Facebook Svart 14.Mai.2014 stempelet lager vakuum som setter membran i bevegelse, så er det 2 små ventiler. Se etter bittesmå hull i membranen Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Nightmare Svart 14.Mai.2014 Del på Facebook Svart 14.Mai.2014 vet ikke om denne er for gammel. men kan ikke disse motorene gå i "sikkerhets" modus? f.eks om den blir for varm? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 14.Mai.2014 Del på Facebook Svart 14.Mai.2014 jo. men da kutter den tenninga på mye lavere turtall mener jeg Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
yamaha90hk Svart 14.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2014 Okei. Vi snakker om samme del sant? Bensin slangen går inn på denne pumpen og så går det bensinslange fra denne til forgasserne? Så det er denne jeg skal sjekke? Sitér dette innlegget Link to post
yamaha90hk Svart 15.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2014 Når du snakker om sikkerhesmodus nigtmare, så mener jeg at jeg ikke så noe kjøle sprut fra kjølingen når jeg kjørte. Men ivar du mener at den da ville kuttet på mye lavere turtall? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 15.Mai.2014 Del på Facebook Svart 15.Mai.2014 Det sitter en tempsensor øverst bak på toppen. Denne har en svart og en rosa ledning. Hvis motoren blir for varm skal det begynne å pipe i kontrollboksen hvis du har 703typen. Siden du har hatt bensinpumpa oppe,kan det tenkes av ikke alle delene sitter riktig på plass? Sitter blant annet noen små fjærer der inne som er lett å miste. Bensinfilteret på denne er en hvit plastkopp som skal sitte mellom bensinpumpa og forgasserene. Denne koppen kan man skru av og ned. Sitter også en svart Oring i denne koppen som det er viktig at sitter riktig. Hvis denne mangler eller sitter feil,vil motoren gå dårlig. Sitér dette innlegget Link to post
yamaha90hk Svart 22.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2014 Nightmare - tror du kan ha rett. Jeg sjekket kjøleslangen. den var pottatett av dritt. Jeg rensker dette og kjølespruten kom frem og motoren gikk som en kule ! Starter og går fint ! Kanskje den gikk inn i sikkerhetsmodus som du sier Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.