Huff Startet 15.Mai.2014 Del på Facebook Startet 15.Mai.2014 (redigert) Hei jeg har et spørsmål til båtkyndige mennesker angående båtslipp. Jeg bygget i fjor et slipp/båtopptrekk på circa 13 meter tilsammen ned fra et gammelt naust. Slippet ble i utgangspunktet bygget med tanke på båter på rundt 350-400 kg og ble bygget med båtstøtter fra Biltema med kjøl og siderulle (de tåler vekt inntil 1000kg, og ideen var at slippet skulle være som en lang båthenger.). Båt ble det derimot ikke, og nå vurderer jeg plutselig å kjøpe en 16-foter som med motor veier omtrent 600kg. Spørsmålet da er jo om jeg klarer å vinsje opp båten, eller om jeg må bygge om slippet. Har noen en viss ide? Slippet tåler ellers helt fint vekten (10x10 bjelker og greier), men jeg er mer usikker på om jeg klarer å vinsje opp båten. Ps slippet er ikke veldig bratt, men ei heller slakt, tipper tre graders stigning. Mvh Øyvind Redigert 15.Mai.2014 av Huff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 15.Mai.2014 Del på Facebook Svart 15.Mai.2014 Kommer vel litt an på vinsjen også, men jeg hadde ihvertfall ikke problemer med å vinsje opp forrige båt på hengeren, og den veide 1300kg. Men hvorfor ikke sette på en eletrisk vinsj? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.