Hekkbølgen Startet 17.Mai.2014 Del på Facebook Startet 17.Mai.2014 (redigert) Hei alle og gratulerer med dagen. Jeg skal hente en Ibiza 25 sport cabin i Arendal i morgen og kjøre denne til Oslo. Den har. En Suzuki 300 hk. Hvor mye bruker den på marsj ca 30 knop? Er alle marinaene åpne oppover så jeg kan fylle. Er 200 l tank. I Arendal må jeg vel toppe tanken og da er vet jeg om Nidelv camping og Viknes sør som selger bensin. Andre forslag til billig bensin oppover? Redigert 17.Mai.2014 av Hekkbølgen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nord West 420 Svart 17.Mai.2014 Del på Facebook Svart 17.Mai.2014 (redigert) ca. 40l pr. time? I utgangspunktet er du vel da hjemme før tanken er tom men evt. kan du jo ta med deg ei kanne ekstra eller stoppe for å fylle noen få liter hvor det måtte passe. Evt. tjene noen 10øringer ved å sjekke her: https://baatplassen.no/i/page/drivstoffboersen?sort_col=field_78&sort_order=desc Skulle du bli fristet til å "testfly" opp Vestfjorden i pluss 50kts og ta en pause i Tønsberg før siste leg i Oslofjorden, så kan det kanskje passe å fylle ved kanalbruen. Tror de har installert nytt anlegg der i vår. Redigert 17.Mai.2014 av HR312MK1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 17.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2014 Ok, takk for innspill :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 17.Mai.2014 Del på Facebook Svart 17.Mai.2014 (redigert) I Arendal fyller du på Havstad. ESSO. Rett ved redningsskøyta sin base. Nidelv blir omvei. ☺ Redigert 17.Mai.2014 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Havgap Svart 17.Mai.2014 Del på Facebook Svart 17.Mai.2014 Har kjørt samme turen flere ganger, og bunkring i Stavern passer bra + is, kaffe, boller ..... Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 17.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2014 Ser for meg Nidelva og innsiden av Tromøya. Må innom Lyngør en tur for der er det så fint også enten straka vegen til Sandøsund på Hvasser evt innom Stavern. Litt avhengig av hva kompisen ønsker. Takk for tips :-) Gleder meg som en unge til turen. Kjører der hver sommer da samboeren er fra sørlandet, men da i snekke. Bortsett frai fjor for da kjøpte vi halvplaner som marsjer rundt 20 knop. Blir en fin tur ja.. Sitér dette innlegget Link to post
Nord West 420 Svart 17.Mai.2014 Del på Facebook Svart 17.Mai.2014 Hagefjordbrygga like før Lyngør kan jo da kanskje og være et alternativ om du liker deg spesielt godt i det området. (spesielt om det er mer enn en times forbruk på tanken når du henter) Sitér dette innlegget Link to post
Øya Svart 18.Mai.2014 Del på Facebook Svart 18.Mai.2014 Fyll opp på Havstad. Videre kan du kjøre innom på Gjeving og toppe der ( rett på innsiden av Lyngør) da bør du ha nok fuel til strake veien hjem. Du har vel allerede kjørt. God tur. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Hekkbølgen Svart 18.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2014 Ble så vi fylte på Nidelv camping da båten lå rett nedenfor. Kjørte Nidelva tilArendal og innsiden avTromøya og innom Lyngør. Der var det sikkelig tåke og vi så ikke stort. Men det letta når vi kom utaskjærsfraLyngør og drorett opp til Stavern og tok en nydelig lunch med ferske reker. Kjørte rett over til Sandøsund og utved Vallø og rett opp til Bærum. Brukte ca 150 liter bensin på litt over 30 knop i snitt. Glad kompis som fikk nyten hjem og jeg fikk meg en båttur:-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.