superE Startet 17.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 17.Mai.2014 Hej hej! Jeg har nettopp kjøpt en jeanneau MF645 med en Evinrude e-tec 115 hk motor.Dette er min første båt og er derfor ganske usikker på en del ting. Når jeg går i 5,6,7 knop så stiger temperaturen opp til 80-84 grader og motoren "røyker" en hel del, men når jeg gir litt mer gass og marsjer i 17-18 knop synker tempen til rundt 50 igjen.Er dette normalt `?På forhånd takk hilsen Nybegynner :o) Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 17.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2014 Er det byttet impeller på denne motoren? Høres ut som om det er dårlig vannsirkulasjon.... Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
superE Svart 17.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2014 Jeg tror ikke impeller er byttet nei, motoren er rett under et år gammel og nesten ikke brukt da jeg kjøpte den. Var inne på tanken selv men syntes det var rart at den kunne bli slitt så fort :/ men ok, Tusen takk du, får ta en titt =) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 17.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2014 80-84 grader er alt for høyt for en saltvannskjølt motor. Tempen skal vel ikke overstige (ca) 60 grader, da begynner vel saltet å skilles ut. Sitér dette innlegget Link to post
Mox1 Svart 17.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2014 Hadde samme på min 90 hk e-tec pga lavere vanntrykk ved lavt turtall / sakte fart. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 17.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2014 Om impelleren er kjørt tørr( som jeg har sett flere gjøre av ren uvitenhet) så kan en ny impeller bli ødelagt på sekunder. Så ikke umulig. Husker jeg var på visning på en båt med påhengs, hvor selgeren skulle starte motor så klart. Jeg ble veldig overrasket da han fyrte opp på land uten noe vann tilkoblet. Ble ikke noe kjøp der. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Teerex Svart 17.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2014 En impeller som ikke er tørrkjørt eller sandkjørt varer i 5-10 år. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.