Jump to content

Pris på Rana 16' med 10Hk Mercury

Øien 530F

Recommended Posts

Vet ikke om dette er rette plassen, men jeg prøver.

Jeg har en Rana plast 16 fot med 10 HK Mercury, båt tror jeg er fra 1971-72 og motor fra 2005.

Jeg skal forsøke og selge den, men aner ikke pris.....båten er GODT brukt, mens motoren er pent behandlet.

Har dere noen formening?

Åpen båt, eller den med hardtop?

Ser noen ber om tilnærmet fantasipris på brukte 9,9 totaktere, muligens fordi de er populære på joller og ungdomsbåter pga vekt.

Alternativ er kanskje å selge båt og motor hver for seg for å oppnå best pris? Motoren er vel for liten for denne båten?

Det er en åpen båt, og joda, den motoren er nok litt for liten, båten er godkjent for 20 HK. Men jeg har tatt bort plomberingen, utgjør nok ikke all verden men litt ihvertfall. Har en mulig interessert i båt og motor, vurderer og sette 10 store i pris. Men som sagt, jeg aner ikke....

Er i hvert fall ingen upris. Så på finn nå, ligger en Mercury 10 hk Viking, 2003 modell solgt i 2005, til 12 høvdinger. Sikkert litt optimistisk det. Så hvis du selger båt og motor for 10, blir vel båten omtrent på kjøpet.

Jaa, er kanskje det som er mest fornuftig, og la båten bli med på kjøpet, for det er en del ting som må gjøres med den. For all del, den flyter, lekker ikke, men den har ikke hatt kjøljern på mange år og bærer preg av det. Ser for meg sliping og plasting av hele kjølbunnen, samt nedsliping av bunnstoff. Må også ordne nye tofter (heter det det på bokmål?), disse plankene man sitter på midt i båten. Er 2 stk av de.