Jump to content

Oljelekkasje Kad43


nicko79

Recommended Posts

Hei, jeg måtte løfte motoren opp for å komme til. Du må nok ha en klaring på 30 - 40 cm for å få det til. Største problemet er ikke å demontere, men du trenger god tilkomsten for å montere senternavet over akselenden. Senternavet bør varmes ( kokte det i en panne med vann i ca 1/2 time ) for så å dunke det på plass, og da trenger du litt plass. Har du den rette tersen klarer du det nok med mindre klaring. Du trenger også ters for å demontere, men denne er enkel å lage selv.

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde lekkasjen min en god stund før jeg gjorde noe, men det blir ikke akkurat bedre med tiden, og hvis remmene blir tilsølt så får du et problem. Jeg endte opp med å måtte fikse det midt på sommeren...Tror jeg betalte rundt 5000 for jobben hvis ikke jeg tar helt feil. Det er nok ingen fare for motoren så lenge du har nok olje på...

Link to post
Share on other sites

Hei, jeg kjørte litt for lenge. Hos meg ble simmeringen til slutt så skadet at stålringen inne i simmeringen kom igjennom gummien, og begynte å gnage på selve navet. Dette resulterte i at dette også måtte byttes ( 2800 kr). Ville ikke kjørt for lenge, lekkasjen og olje sølet vil bare bli verre og verre til lenger du utsetter det.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...