nicko79 Startet 18.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 18.Mai.2014 Har en lekkasje i framkant av motor, oljen blir kastet til sidene av reimene. Noen som har anelse hvor det kan komme fra? Alle reimene røk ifjor da ett strammehjul låste seg..kan det ha noen sammenheng? Sitér dette innlegget Link to post
jossjur Svart 19.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2014 Hei, hadde samme problem på en kad44, oljen ble kastet rund av regimene da motor var i gang. Problemet hos meg var simmer ringen som tetter enden av veiv akslingen. Sitér dette innlegget Link to post
ares Svart 19.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2014 Har også dette problemet, det legg seg ein oljefilm på dørken rett under kompressoren Sitér dette innlegget Ares Link to post
nicko79 Svart 19.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2014 Hei, hadde samme problem på en kad44, oljen ble kastet rund av regimene da motor var i gang. Problemet hos meg var simmer ringen som tetter enden av veiv akslingen. Måtte du ut med motoren for å bytte den? Sitér dette innlegget Link to post
Optimist1 Svart 19.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2014 Jeg hadde samme problem på min KAD 43. Dersom du har stor nok klaring mellom skottet og motoren slipper du å ta ut motoren. Et merkeverksted vet sikkert hvor god plass som trengs. Jeg hadde vel ca 30 cm. Sitér dette innlegget Link to post
jossjur Svart 19.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2014 Hei, jeg måtte løfte motoren opp for å komme til. Du må nok ha en klaring på 30 - 40 cm for å få det til. Største problemet er ikke å demontere, men du trenger god tilkomsten for å montere senternavet over akselenden. Senternavet bør varmes ( kokte det i en panne med vann i ca 1/2 time ) for så å dunke det på plass, og da trenger du litt plass. Har du den rette tersen klarer du det nok med mindre klaring. Du trenger også ters for å demontere, men denne er enkel å lage selv. Sitér dette innlegget Link to post
ares Svart 19.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2014 Er dette ein repprasjon som bør taes med det same eller kan ein utsette det for eksempel til etter ferien? Sitér dette innlegget Ares Link to post
Optimist1 Svart 19.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2014 Jeg hadde lekkasjen min en god stund før jeg gjorde noe, men det blir ikke akkurat bedre med tiden, og hvis remmene blir tilsølt så får du et problem. Jeg endte opp med å måtte fikse det midt på sommeren...Tror jeg betalte rundt 5000 for jobben hvis ikke jeg tar helt feil. Det er nok ingen fare for motoren så lenge du har nok olje på... Sitér dette innlegget Link to post
jossjur Svart 20.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2014 Hei, jeg kjørte litt for lenge. Hos meg ble simmeringen til slutt så skadet at stålringen inne i simmeringen kom igjennom gummien, og begynte å gnage på selve navet. Dette resulterte i at dette også måtte byttes ( 2800 kr). Ville ikke kjørt for lenge, lekkasjen og olje sølet vil bare bli verre og verre til lenger du utsetter det. Sitér dette innlegget Link to post
ares Svart 21.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2014 Kor stor jobb er dette?? Sitér dette innlegget Ares Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.