Brig'en Startet 19.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2014 http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Erlend-skulle-bruke-fem-dager-Apa-a-reise-fra-Oslo-til-Bergen-3120968.html#.U3nPGfl_uT8 Joda... "Det er slik man lærer" er det det? Er det riktig bruk av redningsmannskap/ressurser fordi noen vil lære seg dette helt på egenhånd? Man skal ha respekt for sjøen, og det å utsette andre som må hente deg for fare, tenker man bør lære gjennom å ha med seg en læremester? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2014 Kompisen vår jo! Vi har jo fuLgt turen gjennom hentetråden her, og alt dette er ting som kan skje når man kjøper brukt. Hvis du leser artikkelen ser du at han har hatt med seg seilkyndige folk på turen, men ting kan gå galt uansett. Og ja, berging av folk som har fått problemer til havs er så absolutt rett bruk av redningsmannskap/ressurser. Til forskjell fra dykking etter solbriller og nøkler i indre Oslofjord.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Brig'en Svart 19.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2014 (redigert) Artikkelen er lest i sin helhet ja, skal ikke gjøre meg til dommer over noen for jeg har ikke tyngde nok til det. Enig i siste setningen din, men spørsmålet er vel om det er ok å utsette seg selv om andre for en slik bergning når dette muligens kunne vært unngått med pittelitt mer erfaring ombord? Det er riktignok noe som heter at man ikke lærer å svømme av å sitte på bassengkanten og se på de andre, men å få med seg noen seilkyndige hele strekket hadde gjerne vært fordelaktig? Ikke minst for lommeboken hans... Motortrøbbel kan alle få, det nevner jeg ikke med et ord :) Redigert 19.Mai.2014 av Brig'en (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 19.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2014 (redigert) Litt bakgrunnsinfo :-) https://baatplassen.no/i/topic/106185-hvor-mye-kan-en-kings-cruiser-29-krenge/ Hentetråd: https://baatplassen.no/i/topic/106812-prosjekttraad-kings-cruiser-29/ Redigert 19.Mai.2014 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Brig'en Svart 19.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2014 Bra! Har ikke sett trådene her, som vanlig er ikke avissakene brede nok. Fikk straks bedre magefølelse på vedkommende nå :) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 20.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2014 Jeg vil ikke dømme noen som helst her, men for meg har jeg tre grunnregler når det gjelder båtliv. Planlegging,Kunskap og respekt for naturkreftene. Brytes en av disse er det en hvis sjangse for at ting kan gå galt! En god posjon flaks hjelper jo. Men selv de mest garvede sjøulker kan gjøre feil og havne i en uønsket situasjon! Vi kan vel si at Norge har brukbar dekningsgrad fra redningstjenteste og luftambulanse når uhellet først skal skje! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
hanto1 Svart 20.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2014 En lang og lærerik prosess for båteier ( og forhåpentligvis andre) Dette er ikke første gang at man skulle bare, bare & ting ble dyrt, men man lærer av motgang og feil. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.