Jump to content

"Brukte" 8 måneder Oslo-Bergen

Brig'en

Recommended Posts

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Erlend-skulle-bruke-fem-dager-Apa-a-reise-fra-Oslo-til-Bergen-3120968.html#.U3nPGfl_uT8

Joda...

"Det er slik man lærer" er det det? Er det riktig bruk av redningsmannskap/ressurser fordi noen vil lære seg dette helt på egenhånd? Man skal ha respekt for sjøen, og det å utsette andre som må hente deg for fare, tenker man bør lære gjennom å ha med seg en læremester?

Kompisen vår jo! Vi har jo fuLgt turen gjennom hentetråden her, og alt dette er ting som kan skje når man kjøper brukt. Hvis du leser artikkelen ser du at han har hatt med seg seilkyndige folk på turen, men ting kan gå galt uansett. Og ja, berging av folk som har fått problemer til havs er så absolutt rett bruk av redningsmannskap/ressurser. Til forskjell fra dykking etter solbriller og nøkler i indre Oslofjord....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Artikkelen er lest i sin helhet ja, skal ikke gjøre meg til dommer over noen for jeg har ikke tyngde nok til det. Enig i siste setningen din, men spørsmålet er vel om det er ok å utsette seg selv om andre for en slik bergning når dette muligens kunne vært unngått med pittelitt mer erfaring ombord? Det er riktignok noe som heter at man ikke lærer å svømme av å sitte på bassengkanten og se på de andre, men å få med seg noen seilkyndige hele strekket hadde gjerne vært fordelaktig? Ikke minst for lommeboken hans... Motortrøbbel kan alle få, det nevner jeg ikke med et ord :)

Redigert av Brig'en (see edit history)

Jeg vil ikke dømme noen som helst her, men for meg har jeg tre grunnregler når det gjelder båtliv.

Planlegging,Kunskap og respekt for naturkreftene. Brytes en av disse er det en hvis sjangse for at ting kan gå galt! En god posjon flaks hjelper jo. Men selv de mest garvede sjøulker kan gjøre feil og havne i en uønsket situasjon! Vi kan vel si at Norge har brukbar dekningsgrad fra redningstjenteste og luftambulanse når uhellet først skal skje!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...